استانی 21:13 - 16 تیر 1401

فعالیت های قرآنی در راستای الگوسازی دینی برای نسل جوان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اردبیل، با ابراز خرسندی از فعالیت شایسته این اتحادیه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: مهمترین و اثرگذارترین عامل در بسترسازی و ایجاد ظرفیت برای پذیرش تعالیم دینی، دوری از منیت است که باید فعالان عرصه قرآنی با اتحاد و همکاری مستمر در تعالی فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به جذب ۳۶۰ نفر از مربیان قرآنی استان اردبیل در سال‌های گذشته در بدنه آموزش و پرورش تصریح کرد: پیگیر مسئله جذب مربیان قرآنی از طریق نمایندگان و آموزش و پرورش خواهیم بود و برای جذب مربیان قرآنی واجدالشرایط به مدارس مصمم هستیم.

مدیر دارالقرآن اردبیل نیز با تاکید بر انجام فعالیت‌های قرآنی همراه با برنامه‌های متنوع و ایجاد فضای مناسب برای قرآن آموزان و اولیا گفت: مؤسسات قرآنی در سطح استان اردبیل با ارائه طرح می‌توانند از اعتبارات دولتی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را برای برگزاری طرح‌های خود انجام دهند.

در ادامه مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اردبیل نیز در سخنانی به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت اتحادیه پرداخت و گفت: در مدت یک سال گذشته طبق جلسات و نشست‌های مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اعم از مدیر کل آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل اوقاف، سازمان صنعت، معادن و تجارت، شورای شهر اردبیل و سایر نهادهای دولتی برای جذب اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی، راهکارهای مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم و همچنین در راستای ایجاد بسترهای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های ادارات برای گسترش این فرهنگ تدوین و طرح‌های قرآنی در حال اجرا است.

نهضت حورزاده افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل مؤسسات قرآنی، کمبود اعتبارات می‌باشد که امیدواریم با ارائه طرح‌های قرآنی و تبیین راهکارهای مناسب این مشکل را مرتفع سازیم.

وی در خصوص فعالیت خانه‌های قرآنی اضافه کرد: فعالیت‌های خانه‌های قرآنی هم در استان اردبیل با توجه به سخت‌کوشی مربیان و مدیران خانه‌های قرآنی با مشکل اعتبارات مواجه شده است که در حال رایزنی با یکی از مؤسسات هستیم تا بتوانیم با ارائه طرح لازم بسترهای مناسبی را برای این خانه‌ها فراهم سازیم و برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی اعتبارات لازم را از طرف اتحادیه به این خانه‌ها اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار مسائل و مشکلات مؤسسات، خانه‌های قرآنی و مربیان و فعالان قرآنی بیان و در خصوص رفع آن تصمیمات و پیشنهادات لام ارائه شد.


11617360
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است