استانی 13:06 - 22 آبان 1398
تجریشی:
ایسنا/آذربایجان غربی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کشاورزی برون مرزی در آذربایجان غربی تقویت شود.

۳۵۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور هزینه شده است

مسعود تجریشی در اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با چند کشورباید به کشاورزی برون مرزی در این استان توجه و بازار کشاورزی استان به بازار برون مرزی تبدیل شود.

تجریشی با اشاره به وضعیت خوب دریاچه ارومیه در سال جاری تصریح کرد: ۶۵درصد از منابع مالی که برای کارهای سازمانی دریاچه ارومیه هزینه شده تا کمتراز یک سال آینده به بارخواهد نشست.

وی باتاکید بر اینکه مشکل برخی پروژه های کشاورزی کشور بخشی عمل کردن دستگاه ها است، یادآورشد: ۱۲ درصد آب حوضه دریاچه ارومیه را گندم مصرف می کند که بهره وری چندانی هم ندارد اگر برنامه ریزی و بخشی کاری کنار گذاشته شود می توان از کشت های جایگزین استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، تجریشی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در خصوص مدیریت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده است، اظهار کرد: در طی سال های ۹۵تاکنون همکاری های با فائو باهدف کمک به معیشت کشاورزان و مدیریت آب در حوضه دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: ۳۵۰ میلیون دلاربرای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور در سال جاری هزینه شده که می توان با کاهش مصرف آب از خشک شدن تالاب ها و گرد و خاک  حاصل از آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به بخش انرژی در حوزه کشاورزی در کشورکمتر توجه می شود که برگزاری چنین کنفرانس هایی باید  زمینه ساز ورود به این بخش باشد.

انتهای پیام


10292687
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است