استانی 17:18 - 01 مرداد 1396
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از اجرایی شدن مجدد طرح باشگاه زوج‌های جوان در سمنان خبر داد.

باشگاه زوج‌های جوان در سمنان راه‌اندازی می‌شود

مصطفی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این طرح چند سال پیش در استان کلید خورد اما به دلیل برخی مشکلات ناتمام ماند.

وی با بیان اینکه این باشگاه خدمات زیادی به زوج‌های جوان ارائه خود داد افزود: این طرح به منظور اجرایی شدن و جلوگیری از تعطیلی آن به صورت آزمایشی تنها در شهرستان سمنان اجرایی می‌شود ضمن اینکه می‌تواند به عنوان یک سرمشق در دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد اما در این گام این طرح محدود به سمنان خواهد بود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از ارائه آموزش‌های متنوع به زوج‌های جوان در قالب این طرح خبر داد و گفت: با توجه به میزان بالای آمار طلاق در سال‌های آغازین زندگی مشترک اجرایی شدن این طرح می‌تواند به کاهش طلاق که نیمی از آنها در پنج ساله اول رخ می‌دهد کمک کند.

وی با بیان اینکه زوج‌ها در این دوره با بحران‌های متعددی روبرو می‌شوند گفت: اگر با سازوکاری تلاش شود که زوج‌ها از این دوران بدون بحران عبور کنند و زندگی مشترکشان با یک ثبات نسبی همراه شود مطمئئا بسیاری از زندگی‌های مشترک که گاه پیش از آغاز رسمی نیز با بحران روبرو می‌شوند به طلاق و جدایی ختم نمی‌شوند.

مرادی از ارئه تسهیلات و ارائه مشاوره‌های  تخصصی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این طرح نام برد و اضافه کرد: حمایت دستگاه‌هایی که در حوزه خانواده مسئولیت دارند می‌تواند به موفقیت این طرح کمک کند چرا که در گذشته این طرح به دلیل عدم همراهی ستادی و پشتیبانی برخی نهادها با مشکل مواجه شد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه باید به تفاوت‌های زوج و زوجه توجه شود گفت: در این طرح برگزاری همایش‌های سالانه، فصلی و گاه به گاه و نشست‌های تخصصی مشاوره نیز پیش‌بینی شده است.

وی از چالش‌های دوران نامزدی به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در مشکلات زوج‌های جوان نام برد و تصریح کرد: این مشکل و راه‌حل‌های مقابله با آن نیز در طرح دیده شده تا با مدیریت این چالش‌ها و مشاوره به زوج‌ها آنها را از دوره بحرانی عبور داده تا به یک ثبات نسبی برسند.

مرادی با بیان اینکه گاهی برخی زوج‌ها در انتخاب خود مشکل دارند ادامه داد: با فعالیت تشکل‌هایی از این دست می‌توان با ارائه مشاوره‌های تخصصی کمک کرد که چنانچه اشتباهی هم در انتخاب شد در یک بازه زمانی و در این دوره‌ها آن را تصیح کرد.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های لازم در این بخش تاکید کرد و افزود: صنوف می‌توانند نقش مهمی در این حوزه ایفا کنند لذا در این طرح پیشنهادهایی برای سوق دادن برخی خریدهای زوج‌های جوان به سمت صنوف همراه شده است تا با اخذ تخفیف‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد هزینه‌های ازدواج را برای زوج‌های جوان نیز کمتر کنیم.

انتهای پیام


9286908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است