اجتماعی 14:07 - 28 مرداد 1398

بازگشت  حدود ۱۱ هزار زائر به کشور

 به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله فرهمند با اشاره به اینکه عملیات بازگشت که از ۲۵ مردادماه آغاز شده است، گفت: از روز جمعه تا کنون در مجموع ۱۰ هزار و ۸۱۸ نفر از زائران و عوامل اجرایی حج با ۴۵ پرواز به کشور باز می گردند که امعادل ۱۲.۲ درصد کل زائران هستند.

وی عنوان کرد: ۶ هزار و ۹۹۸ زائر هم اکنون در مدینه منوره و ۶۹ هزار زائر دیگر درمکه مکرمه حضور دارند.

وی تصریح کرد: با وجود جمعیتی که هر روز به کشور باز می گردند ، ارائه خدمات مربوط به حجاج کما فی سابق با قوت ادامه دارد چنانکه ایستگاههای ۱۹ گانه نقل درون شهری فعال هستند و از ابتدای ایام حج تا الان بیش از ۵ میلیون فرصت جابه جایی زائران در مسیرحرم عهده دار بوده اند که به طور متوسط سرانه هر زائر ۲.۷ بار تردد است.

 به گفته وی، همچنین با توجه به تخلیه هتل ها در مکه و خالی شدن ظرفیت اتاق ها، یکی از اقدامات که با تاکید نماینده ولی فقیه دنبال شد اختصاص اتاق های خالی به زائران ساکن و بهبود فضای اسکان زائران حاضر در مکه و مدینه و استفاده از اتاق های خالی است.

مدیر عملیات حج ۱۳۹۸ ادامه داد: در بحث پخت غذا هم تلاش می شود تنوع غذایی را با کیفیت مناسبت تری ادامه داد و برای مدینه هم همین موضوع پیگیری می‌شود.


10213015
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی کشور در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است