استانی 15:08 - 03 مهر 1397
وقوع حریق ظرف مدت سه ساعت در چهار باغ از باغ‌های منصورآباد شیراز، دست کم 80 اصله درخت را سوزاند.

حریق 80 درخت را در شیراز سوزاند

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، حریق صبح روز دوشنبه 3 مهر چهار باغ از باغ‌های محله منصورآباد در شمالغرب شیراز را در برگرفت و ظرف مدت سه ساعت دست کم 80 اصله درخت را سوزاند.

براساس این گزارش، ماموران آتش نشانی از سه ایستگاه برای مهار حریق چهار باغ در محله منصور آباد گسیل شدند و بعد از سه ساعت تلاش آن را مهار کردند.

بیژن امامی فرمانده ایستگاه 4 آتش نشانی شیراز در این باره گفت: در مساحت چند هکتاری که چهار باغ میوه در آن قرار دارد، حریق گسترده‌ای حادث شد و بخشی از درختان را سوزاند.

امامی علت وقوع این حریق را شعله‌ی باز آتش در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده، اعلام و اضافه کرد: با توجه به استعداد محیطی محل حادثه و باد شدید، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت و تمام محیط چند هکتاری را در بر گرفته بود و به سرعت نیز گسترش می یافت و احتمال سرایت به باغ‌های مجاور نیز وجود داشت.

او در خصوص نحوه انجام عملیات گفت: پس از رسیدن به محل، بدلیل شرایط فضای داخلی باغ، ماموران موانع را برطرف کرده و همزمان با استفاده از چهار خودروی اطفایی سنگین کار لوله کشی را آغاز کردند، البته وزش باد و استعداد محیطی محل مزید بر علت شده بود و هر لحظه شعله های حریق را گسترده تر و اطفای آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می کرد.

امامی گفت: سرانجام آتش نشانان بعد از 3 ساعت تلاش بی وقفه، با استفاده از چندین رشته آبدهی، شعله‌های آتش را مهار و حریق را کاملا خاموش کردند.

براساس این گزارش، براثر این حریق 80 اصله درخت انگور، انار و صنوبر در آتش سوخت.



انتهای پیام


9918927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است