سیاسی 16:41 - 30 دی 1399
سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران مطرح کرد
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران اقدامات این دادسرا برای کاهش جمعیت کیفری، کاهش اوقات دادرسی و... را تشریح کرد.

اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران برای کاهش جمعیت کیفری

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران المیرا نقی‌ زاده پیرامون اقدامات و عملکرد دادسرای ویژه نوجوانان گفت: دادسرای ناحیه ۲۹ به نمایندگی از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با اجرای کامل ضوابط و مقررات و نوآوری‌ های قانون مجازات اسلامی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر اصلاح‌ مدار، جامعه‌ محور و ارفاقی در مورد نوجوانان معارض قانون، سیاست کیفری سنجیده ای را همسو با فقه و جزای اسلامی اجرا و اتخاذ می کند.

وی با اشاره به میانگین تعداد اوقات رسیدگی و احتیاطی بیان کرد: اوقات رسیدگی ها در شعب تحقیق ۳۲ روز و در اجرای احکام کیفری ۳۰۶ روز است و بر این اساس در نتیجه اجرای مقررات در حال حاضر هیچ پرونده اجرایی با موضوع مجازات سالب حیات حدی و قصاصی در دادسرای ناحیه ۲۹ وجود ندارد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران ادامه داد: ارجاع مستقیم پرونده های موضوع جرایم تعزیری درجه ۷ و۸ و جرایم منافی عفت به محاکم و شعب صلحی شورای حل اختلاف و کاهش پرونده‌ های ورودی از میانگین ۴۰۰ فقره به ۷۵ فقره ،حصول صلح و سازش در ۲۶۱ مورد از ۴۸۵ فقره پرونده ارجاعی به شعبه حل اختلاف مستقر در دادسرا( شعبه صلحی ۳۰۲۹)، کاهش آمار اجرای احکام پرونده های مسن قبل از سال ۱۳۹۶ از ۹۱۳ فقره به ۱۸۵ فقره و پرونده ‌های مربوط به سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ۱۷۲ فقره نمونه دیگری از اقدامات این دادسراست.

نقی‌ زاده کاهش پرونده های مسن پرداخت دیه با جلب کمک خیرین و حصول صلح و سازش از ۶۶ فقره به ۱۰ فقره را از دیگر اقدامات این دادسرا عنوان کرد و گفت: نظارت بر روند دادرسی و درخواست تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی در مورد ۱۷۵ فقره رأی صادره در محاکم و پیگیری برای ایجاد وحدت رویه در دادگاه‌ های تجدید‌نظر استان تهران از مهم‌ترین اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران است.

وی از ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری این دادسرا خبر داد و بیان کرد: این دادسرا دارای حداقل آمار متهمان در کانون اصلاح و تربیت است و هم‌ اکنون نیز آمار محکومین زندانی این ناحیه به کمتر از ۹۰ پرونده کاهش یافته است.

نقی زاده گفت: توافق با مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه به منظور استقرار وکلای تسخیری در ناحیه، پیگیری درمان کودکان و نوجوانان دارای اختلال سوء مصرف مواد مخدر و حضور مؤثر و مستمر در جلسات مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری از دیگر اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران است.

انتهای پیام 


10911317
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است