استانی 12:07 - 15 آذر 1399
ایسنا/سمنان رئیس شورای شهر سمنان از سمنان به‌عنوان یک شهر کسل و کم‌نشاط نام برد و گفت: تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر سمنان بر این است که با توسعه فضاهای تفرجگاهی، فضاهای سبز و برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و... در شهر سمنان نشاط بیشتری به این شهر تاریخی ببخشند.

دیار باغ‌راه‌های شهری از "کسلی"در می‌آید؟

سیدمسعود سیادتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه شیوع بیماری عالمگیر کروناویروس نیز جدا از اینکه مانع از برخی برنامه‌های ما در این بخش شده، خود نیز اثرات روحی و روانی زیادی بر شهروندان دارد.

وی از کووید19 به عنوان یک پدیده جهانی نام برد و افزود: تاثیر این بیماری جهان‌گیر در همه دنیا تا آنجا است که چه بسا در آینده جهان به دو مقطع پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود.

این عضو شورای شهر سمنان با اشاره به گزینش شهردار در دوره پنجم گفت: ایشان در انتهای حضور یک روزه در مرکز استان و مطالعه ظرفیت‌های شهر،در پاسخ به پرسش نمایندگان در خصوص ارزیابی‌شان از شهر سمنان در اولین نشست با شورای شهر سمنان گفتند "سمنان یک شهر کسل و ناشاد است" و من شخصا به واسطه این شناخت و درک درست از فضای شهر به ایشان رای دادم و در این مدت نیز، هر چند وقت یک باراین مهم را به ایشان گوشزد و از وی می‌خواهم که پیگیر برنامه‌های خود در حوزه نشاط‌بخشی بیشتر به شهر باشند.

وی با بیان اینکه در این دوره برنامه‌های متعددی در این بخش انجام شده ادامه داد: جدا از ایجاد فضاهای تفرجگاهی، فضای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها و...که تاثیر زیادی بر نشاط اجتماعی دارند، شهرداری تا پیش از بحران کرونا در حوزه رویدادی نیز با برپایی برنامه‌های متنوع و متعدد در این بخش گام‌های خوبی برداشت.

سیادتی از "چله‌نشینی‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری" به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای فرهنگی چند سال اخیر سمنان نام برد و تصریح کرد: در این مجموعه برنامه‌ها که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا فعلا تعطیل شده، بیشتر اوقات برنامه‌های بومی و محلی با حجضور قریب 500 نفر برگزار می‌شد که این تعداد مخاطب در برنامه‌های فرهنگی و هنری در سمنان کم‌سابقه بود.

وی اقبال بالای شهروندان سمنانی به چله‌نشینی‌ها را نمودی از نیاز بالای شهروندان به نشاط اجتماعی ارزیابی و خاطرنشان کرد: توسعه شهربازی سمنان یکی دیگر از اقدامات شهرداری در این بخش است که پیش‌بینی می‌شود تا 22 بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

وی از ایجاد فضای فرح‌بخش زیادی به این مجموعه خبر داد و گفت: شهرداری با استفاده حداکثری از فضای پارک سیمرغ و ایجاد امکانات و فضاهای جدید و نوینی در مجموعه شهربازی ثمینا، در حال ایجاد و راه‌اندازی یک مجموعه شکیل و درخور برای شهروندان سمنانی است.

رئیس شورای شهر سمنان با اشاره به راه‌اندازی مجموعه آموزشی حرفه‌ای کارن در حاشیه این مجموعه اظهار کرد: در این مجموعه فضاهای بانشاط بسیار خوبی برای کودکان که نیازمندان اصلی به نشاط اجتماعی هستند ایجاد شده که علاوه بر نشاط‌بخشی به کودکان و نوجوانان شهر می‌تواند به ماندگاری مهاجران و نیروهای غیربومی در سمنان کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: سینمای اختصاصی کودک، مجموعه اختصاصی حرفه کودک، شهر بازی کودک، مجموعه آموزش‌های شهروندی و...از جمله بخش‌های این مجموعه بانشاط است که بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی توجه ویژه به ایجاد باغ‌راه‌ها در مرکز استان را نیز در همین راستا ارزیابی کرد و با بیان اینکه احیای این باغ راه های تاریخی می تواند به رونق گردشگری در سمنان کمک کند گفت: علاوه بر این شهرداری برای استخرهای شش‌گانه سمنان طرح‌های خوبی تهیه کرده که یکی دو استخر از آنها همچون استخر کدیوز آماده شده و مردم می‌توانند از فضای آن استفاده کنند و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

رئیس شورای شهر سمنان از حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری، کنسرت‌ها و ...به عنوان بخش دیگری از سیاست‌های مدیریت شهری برای کمک به ایجاد نشاط اجتماعی در سمنان نام برد و تصریح کرد: سمنان از جمله شهرهایی است که کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی آن بدون کمترین مزاحمت برگزار و مردم از این رویدادهای فرهنگی و هنری بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از این برنامه‌ها تعطیل شده اما انشالله با کنترل کووید19 و عبور از این بحران، این برنامه‌ها از سرگرفته می‌شود.

انتهای پیام


10841337
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است