استانی 13:02 - 30 مهر 1398
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تدوین برنامه مدیریت زیست بوم تالاب نئور در اردبیل نهایی شده و امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

تدوین نهایی مدیریت زیست بومی تالاب نئور

به گزارش ایسنا، سعید شهند در جلسه بررسی طرح احیای دریاچه نئور با حضور مسئولان و مدیران کشوری و استانی اظهار کرد: تالاب نئور مدت‌هاست که دستخوش تغییراتی شده به طوری که اکوسیستم آن تغییر یافته و این تالاب حالت طبیعی خود را از دست داده است.

وی مطالبه اصلی مردم را در کنار احیای این دریاچه تلاش محیط زیست برای بهره‌برداری درست و اصولی از این مجموعه اعلام و خاطرنشان کرد: در اجابت به مطالبه مردم احیای این تالاب جزو برنامه‌های اصلی محیط زیست است بطوریکه از سال 92 تلاش بر این است تا این زیست بوم به شکل درست و اصولی احیا شده و فضای بهره‌برداری از آن فراهم آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ارائه گزارش نهایی مشاور طرح و جمع‌بندی نظرات ارائه شده برای احیای دریاچه نئور خبر داد و گفت: ما طی امروز و فردا با برگزاری آخرین جلسات کارشناسی نسبت به تدوین نهایی برنامه مدیریت زیست بوم تالاب اقدام می‌کنیم و انتظار می‌رود با همکاری جوامع محلی، کارشناسان و مسئولان استانی و شهرستانی شرایط مناسب برای احیا و توانمندسازی این تالاب فراهم آید.

شهند بیان کرد: تمام توان و امکانات محیط زیست صرف احیای این تالاب می‌شود و ما با توجه به ویژ‌گی‌های منحصربفرد نئور در سطح ملی و منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد تا شاخص‌های احیای این دریاچه را مهیا کنیم.

دریاچه و تالاب نئور که از سال 1348 به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است، بخشی از محدوده منطقه حفاظتی لیسار استان گیلان است که 4283 کیلومتر این تالاب در محدوده استان اردبیل که مساحت کل این دریاچه 430 هکتار بوده و در 48 کیلومتری استان اردبیل و در اقلیم ارتفاعات باغرو قرار دارد و به عنوان دریاچه‌ای با آب شیرین و ذخیره 20 میلیون مترمکعبی محل پرورش ماهیان متعدد بوده که با داشتن 30 چشمه آب سرد نیمی از سال در حالت یخبندان قرار دارد.

در این دریاچه در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و غفلت انجام شده تولید ماهیان قزل آلا به نابودی کشیده شده و تلاش برای احیای آن با گونه نادر دریاچه در حال انجام است.

انتهای پیام


10273011
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است