استانی 16:11 - 28 اسفند 1396
طی 3 سال اخیر صورت گرفت؛
‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اسناد تک‌برگ مالکیت 2 میلیون و 860 هزار هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان طی سه سال اخیر اخذ شده است.

اخذ اسناد 2.8 میلیون هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، دکتر محمدحسن کردستانی اظهار کرد: در راستای تشخیص و تفکیک اراضی ملی و مستثنیات که بسترساز سایر فعالیت‌ها در منابع طبیعی است، طی سه سال گذشته در مجموع در سطح 550 هزار هکتار مقررات ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور اجرا شده که 200 هزار هکتار آن متعلق به سال 96 است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون تشخیص و تفکیک 100 درصد اراضی ملی و مستثنیات در منطقه جنوب کرمان انجام شده است، بیان کرد: با توجه به تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع ملی، سند تک‌برگ مالکیت برای 652 هزار هکتار از اراضی دولتی منطقه در سال جاری صادر شده است و مابقی تا ابتدای سال آینده اخذ می‌شود که در نهایت جشن انفال را برگزار می‌کنیم.

کردستانی از اخذ اسناد تک‌برگ مالکیت 2 میلیون و 860 هزار هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان طی سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در مجموع تاکنون برای 3 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دولتی این منطقه سند تک‌برگ مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 775 فقره پرونده در راستای تعیین تکلیف اراضی اختلافی در قالب اعتراض‌های وارده به دبیرخانه‌های کمیسیون‌های ماده واحده رسیدگی شده است، گفت: سالانه بیش از 10 هزار فقره پاسخگویی به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد وضعیت اراضی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه حفاظت مشارکتی در تمام سطوح اراضی ملی منطقه اجرا می‌شود، ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ حفاظت مشارکتی با افراد بومی و محلی به عنوان بازوی توانمند ما در بحث حراست از عرصه‌های منابع طبیعی منعقد شده است.

وی افزود: برای کاهش آثار و متوقف کردن روند تخریب عرصه‌های منابع طبیعی پروژه‌هایی مانند تأمین و جایگزینی سوخت‌های فسیلی اجرا شده است که بر اساس آن در مجموع طی سه سال اخیر بین 570 خانوار روستایی حاشیه جنگل و جنگل‌نشینان و طی سال 96 بین 70 خانوار تنور گازی توزیع کردیم، همچنین امسال 34 کیلومتر و طی سه سال اخیر بیش از 80 کیلومتر کمربند حفاظتی در خط تنسیق اراضی ملی و مستثنیات برای کاهش تخریب و تصرف اجرا شده است.

کردستانی با بیان اینکه کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی در سطحی معادل بیش از 200 هزار هکتار از منطقه جنوب کرمان طی مدت مذکور و سطح 110 هزار هکتار در سال 96 انجام گرفته است، عنوان کرد: نقشه استعدادیابی 530 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تهیه و تمام اطلاعات پرونده‌های ممیزی اراضی، استعدادیابی، حفاظت و حراست، حقوقی و یگان حفاظت در سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات جامع زمین ثبت شده و به‌روز است. 

وی افزود: در بحث تغییر و تحول اراضی به بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موضوع ماده 4 قانون ساماندهی حمایت از توزیع و عرضه مسکن در سال96 777 هکتار و طی سه سال گذشته 2 هزار و 785.5 هکتار به بنیاد مسکن و یک‌هزار و 6 هکتار امسال و بیش از یک‌هزار و 40 هکتار در سه سال اخیر به راه و شهرسازی تحویل و 29.5 هکتار امسال و 450 هکتار طی مدت مذکور به امور اراضی تخصیص داده شده است.

کردستانی با توجه به کسب رتبه برتر توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طی سه سال متوالی خاطرنشان کرد: در طرح‌ یک بزرگتر از چهار طی سال 94، هفت در سال 95 و حامی در سال 96 این اداره کل به عنوان مجموعه برتر شناخته شده و در زمینه اقدامات صورت گرفته در سطح کشور رتبه یک را داریم.

انتهای پیام


9720468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است