اقتصادی 15:41 - 05 فروردین 1398
آخرین وضعیت سوخت رسانی به مناطق سیل‌زده و سایر نقاطی که وقوع سیل در آنها پیش‌بینی شده بود، تشریح شد.

آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق سیل‌زده

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه تا کنون مشکلی در زمینه سوخت رسانی به مناطق سیل زده وجود نداشته است، به ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که پیش بینی وقوع سیل شده بود، ذخیره‌سازی‌ های لازم انجام شد. در روزهای ابتدایی سیل در نقاط کلانه، آق قلا و... چند جایگاه سوخت دچار آبگرفتگی شد که درحال حاضر مشکل این جایگاه ها برطرف شده است.

پورفرجودی درمورد سایر نقاط کشور که احتمال وقوع سیل برای آنها پیش‌بینی شده نیز توضیح داد: ذخیره‌سازی‌های لازم انجام شده است و شرکت ملی پخش با هلال احمر، نیروهای امدادی و... برای سوخت رسانی به هلی کوپترهای امدادی نیز هماهنگ است.

ذخیره سازی بیش از دو میلیون فرآورده در مناطق سیل زده



در این راستا، سیدمحمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ذخیره‌سازی ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار لیتر انواع فرآورده در فروشندگی‌های روستایی و توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده استان گلستان و مازندران خبر داد.



به گفته وی با توجه به اطلاع‌رسانی ستاد بحران پیش از رویداد سیل، بیش از ۳۶۰ هزار لیتر بنزین، بیش از ۵۶۰ هزار لیتر نفت سفید و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر نفت‌گاز در فروشندگی‌های روستایی استان گلستان ذخیره‌سازی شده که کمک موثری برای تامین کامل سوخت این مناطق بوده است.

وی همچنین با اشاره به استقرار جایگاه‌های سیار بنزین در شهرستان آق قلا و دو نفتکش کوچک نفت‌گاز و همچنین توزیع ظرف‌های ۲۰ لیتری بنزین برای تامین سوخت قایق‌ها و بالگردهای امدادی در این شهرستان ادامه داد: افزون بر این، سوخت رسانی در جوار پل خرمشهر و پل مرکزی و جایگاه توکلی منطقه شیرمحمدلی انجام می‌شود.

توزیع بیش از ۵۰ هزار لیتر سوخت رایگان

طبق اعلام وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ارائه بیش از ۵۰ هزار لیتر نفت گاز رایگان به تراکتورها و خودروهای امدادی و توزیع بیش از هزار لیتر بنزین رایگان میان قایق‌های امدادی و تامین سوخت مورد نیاز بیش از ۵۵ فروند از بالگردهای امداد و نجات خبر داد و افزود: از ابتدای وقوع بحران در استان‌های سیل‌زده، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سوخت بالگردهای امدادی ارتش و سپاه را تامین کرده و همچنین ۱۸۰ هزار کیلوگرم گاز مایع (پیک‌نیک) در بین خانوارها توزیع شده است.

موسوی‌خواه تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر کمبود سوخت دریافت نکرده‌ایم و حتی در حاشیه مناطقی نظیر پل خرمشهر، پل مرکزی، شهرک شیرمحمدلی و جایگاه توکلی شهرستان آق قلا نسبت به سوخت رسانی به مردم اقدام می‌شود.

وی همچنین تامین سوخت دوم برای جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی با افت فشار گاز، ارسال نفت گاز به مرغداری‌های مناطق سیل‌زده و راه‌اندازی جایگاه‌هایی که تحت تاثیر سیل قرار گرفته بودند را از دیگر اقدام‌های این شرکت برای تامین سوخت مناطق سیل‌زده استان گلستان و مازندران عنوان کرد.

موسوی‌خواه تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان‌های شمالی و غرب کشور، همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین استان‌های همجوار و معین آماده‌باش هستند تا در صورت بروز بحران سریعا تاسیسات تحت تاثیر قرار گرفته را به بهره‌برداری برسانند، همچنین سوخت کافی در فروشندگی‌های روستایی ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام


10086579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است