بین‌الملل 15:30 - 29 دی 1400
سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، روسیه از تلاش‌های هر کشوری برای حل و فصل اوضاع اوکراین استقبال می‌کند.

کرملین از میانجیگری هر کشوری برای حل بحران اوکراین استقبال می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنکارا پیشتر اعلام کرده بود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دعوت کرده تا برای گفتگو و حل و فصل اختلافات به ترکیه سفر کنند.

در همین رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما از تلاش‌های هر کشوری که بتواند به حل و فصل اوضاع اوکراین کمک کند، استقبال می‌کنیم. اختلافات اصلی بین روسیه و اوکراین دقیقاً با توقف روند اجرای توافق‌های مینسک از سوی کی‌یف مرتبط است. اگر شرکای ترکیه‌ای ما بتوانند بر اوکراینی‌ها تأثیر بگذارند و آنها را تشویق به اجرای توافق‌های قبلی و متعهد به این کار کنند جز استقبال از آن کار دیگری نمی‌توان کرد.

وی افزود: محل مذاکرات مربوط به حل و فصل وضعیت اوکراین امری کم اهمیت است و موضوع اصلی اعمال نفوذ بر کی‌یف برای اجرای توافق‌های مینسک است.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد، صرف‌نظر کردن از پروژه انتقال گاز نورد استریم ۲ همچنان که هنوز روند تحویل گاز شروع نشده، غیرممکن است. وی افزود که این نوع وضعیت تأثیری منفی بر مصرف‌کنندگان اروپایی دارد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد احتمال متوقف ساختن این پروژه در صورت تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین به خبرنگاران گفت: روسیه به طور مرتب و روزانه توسط کسی تهدید می‌شود. پروژه بین‌المللی تجاری نورد استریم ۲ را نمی‌توان متوقف کرد، زیرا هنوز شروع به کار نکرده است.

به گفته پسکوف، کرملین دیدار آتی میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را "بسیار مهم" می‌داند. انتظار می‌رود لاوروف و بلینکن روز جمعه در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

وی افزود: البته با توجه به مذاکرات صورت گرفته و روند شکل‌دهی به پاسخ از سوی آمریکا و ناتو، تماس‌های مذکور که روز جمعه انجام خواهند شد بسیار مهم هستند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: دستور کار کاملاً مشخص است. پس بیایید تا جمعه صبر کنیم.

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که روسیه همچنان منتظر پاسخ مکتوب آمریکا در مورد پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی است.

انتهای پیام


11417596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است