علمی فناوری 13:36 - 03 اردیبهشت 1398

تسلا یک میلیون تاکسی رباتیک می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، دو روز قبل از اعلام درآمد سه ماهه تسلا، این شرکت طی یک رویداد فناوری توضیحاتی درباره خودورهای خودران ارائه داد. اما به نظر می‌رسد این سخنرانی بسیار عمیق‌تر از چیزی بود که سهامداران توقع داشتند. به‌هرحال این رویداد استراتژی تسلا برای ارائه خودروهای خودران را نشان داد.

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در این رویداد گفت: تسلا هیچ گاه یک خودروی ارزان طراحی نکرده بلکه بهترین خودروی ارزان جهان را طراحی کرده است.

او در ادامه افزود: تمام خودروهای تسلا اکنون سخت افزارهای مورد نیاز فناوری خودران را در اختیار دارند. فقط کافی است مشتریان نرم افزارهای خود را ارتقا دهند.

او همچنین پیش بینی کرد طی ۲ سال آتی تسلا خودروهایی بدون فرمان یا پدال‌های گاز و ترمز بسازد.

ماسک در این رویداد اعلام کرد تسلا سال آتی یک میلیون تاکسی رباتیک خواهد ساخت. او در این باره افزود: تاکسی‌های رباتیک سال آتی راننده‌ای ندارند.

جالب آنکه مدیر ارشد اجرایی تسلا به سرمایه گذاران هشدار داد: گاهی اوقات زمانبندی من صحیح نیست اما من همیشه به وعده‌ام عمل می‌کنم.

در گذشته پیش بینی‌های الون ماسک برای تسلا درست از آب درنیامده بود. تسلا مدل ایکس را ۲ سال دیرتر از موعد اعلام شده رونمایی کرد. این نخستین خودروی تمام الکتریک شاسی بلند این شرکت بود.

همچنین این شرکت ویژگی‌های نیمه خودران اتومبیل‌ها را ۲ سال دیرتر برای رانندگان مشتاق عرضه کرد.

به‌هرحال طی این رویداد ماسک همراه پیت بانون، که یکی از مدیران ارشد اجرایی سابق اپل است، آخرین تراشه‌های تسلا را نشان دادند. این تراشه طوری طراحی شده تا مقدار کلانی اطلاعات را بدون داغ شدن یا خالی کردن باتری خودرو پردازش کند.

بانون ادعا می‌کند عملکرد این تراشه‌ها ۷ برابر بهتر از نمونه‌هایی است که در شرکت Nvidia ساخته می‌شود. این تراشه‌ها تا ۲ سال دیگر عرضه می‌شوند.

در حال حاضر سامسونگ تراشه‌های مخصوص تسلا را در تگزاس آمریکا می‌سازد.


10110100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است