استانی 18:32 - 01 آبان 1399

حمام تاریخی ۸۶ ساله آبادان مرمت و احیا می شود

جمال عامری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حمام «زیبا» در آبادان، اثری است که ارزش ثبتی دارد و امید می‌رود با توجه به قدمت تاریخی این بنا، موضوع ثبت، تعیین عرصه و حریم این بنا به نتیجه مثبتی برسد تا با حفظ و نگهداری و بهره‌برداری صحیح، گام‌های بعدی نیز برداشته شود.

وی افزود: سال گذشته مقرر شده بود که تجهیزات این اثر تاریخی به موزه نفت کرمان منتقل شود که با پیگیری‌های انجام شده از این اقدام جلوگیری شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان با بیان اینکه این اقدام برای پاسداری از میراث فرهنگی، نیازمند همدلی دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای به میزبانی دادگستری آبادان با محوریت حمام تاریخی «زیبا» برگزار شد که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهر و همچنین مسئولان شرکت پالایش نفت آبادان حضور داشتند و در این زمینه به یک هم‌افزایی رسیدند.

عامری نسب با تأکید بر اینکه نگاه دلسوزانه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آبادان ستودنی است، بیان کرد: از اینکه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آبادان به دغدغه‌های مردم آبادان توجه کردند و موضوع ناامنی ایجاد شده در حمام زیبا را پیگیری کردند، جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: از همه فعالان گردشگری، فعالان فرهنگی، دوستداران میراث فرهنگی و سایر شهروندانی که همواره دغدغه حفظ بنای مهم و تاریخی حمام «زیبا» را داشتند، تشکر می‌کنم و به طور حتم با همدلی گامی بزرگ برای اعتلای میراث آبادان برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمام «زیبا» بنایی تاریخی با قدمت ۸۶ ساله و جزو نخستین حمام‌های کشور است که آب‌گرم‌کن دارد و در محله کوی کارگر، «تانکی دو» آبادان رو به روی مرکز بهداشت شرکت ملی نفت یا «خانه ملت» قرار دارد.

این حمام ۳۰ اتاق را دارد که ۱۴ اتاق به زنان و ۱۶ اتاق دیگر به مردان تعلق داشته است.


10776103
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است