استانی 16:26 - 28 مرداد 1401

مساجد باید به دست جوانان اداره شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسدالله رضوانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت روز جهانی مسجد بیان کرد: از آغاز تأسیس حکومت اسلامی در صدر اسلام، مساجد مهم‌ترین رکن و مرکز تجمع، عبادت، آموزش معارف دینی و علمی و مسائل مهم مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام رضوانی گفت: مظهر آمیختگی معنویت و سیاست و پیوستگی فرد و جامعه ظهور و بروز آن در مساجد است که از رو امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره تلاش کرده و می‌کوشند تا مساجد را احیا نموده و به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به آیات قرآن کریم که مساجد خانه باتقوایان و بازاری از بازارهای آخرت است بیان کرد: کمک‌های مومنانه و تربیت نسل‌های جدید در مساجد از مصادیق این آیه شریفه است‌.

وی بیان کرد: دشمنان جایگاه مساجد را درک کرده و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن از بین بردن معنویت مساجد و تخریب مساجد بوده و آنان همواره در تلاش برای تبدیل مسجد به محلی برای غفلت از نام و یاد خدا هستند.

حجت الاسلام رضوانی با انتقاد از ساختار مساجد خاطرنشان کرد: مساجد باید به دست جوانان اداره شده و محور حرکت نیز باید به دست آنان قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: برخی به غلط بر این باور هستند که اگر مساجد به دست جوانان اداره شود، مردم کمک نمی‌کنند؛ باید به این دسته از افراد گفت که مردم آگاه هستند و هیچگاه به دلیل وجود افراد خاص به مساجد کمک نمی‌کنند.

امام جمعه بوئین زهرا در خطبه‌های نماز جمعه این شهر تاکید کرد: تفکر غلط وابستگی اداره مسجد به وجود عده‌ای که سن و سالی از آنها گذشته باید اصلاح شود و افراد با فکر و برنامه جدید باید روی کار آمده و اهداف خود را عملی کنند.

حجت‌الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان در مساجد به دلیل وجود هیئات امنا می‌باشد که باید این طلسم شکسته شود و افرادی که از آنها سن و سالی گذشته است، میدان را به جوانان خوش فکر و فعال بدهند و مشاور افراد جدید باشند.

امام جمعه بوئین زهرا در پایان با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و تبریک این روز گفت: عده‌ای در فراز و نشیب دوران اسارت نظام را آبرومند کردند و در تنگناهای اسارت به جایگاه‌های والایی رسیدند.


11659703
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است