اجتماعی 11:56 - 05 فروردین 1398
معاون عمران وزارت کشور تاکید کرد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در بازدید از پروژه‌های عمران شهری و روستایی شهرستان شیروان بر توجه لازم و اصولی مدیریت شهری و روستایی به مباحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ابعاد مختلف مفهوم تاب آوری شهرها تاکید کرد.

لزوم توجه مدیریت شهری و روستایی به مباحث مدیریت بحران

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده استان خراسان شمالی از شهرستان شیروان بازدید کرد و بر لزوم رعایت سیاست‌های ابلاغی مرتبط با پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه در شهرها و روستاها تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به جذب سرمایه‌گذار و تقویت رویکرد انسان‌محور در پروژه‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با کمک مشارکت‌های مردمی و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و برنامه‌ریزی برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی تاکید کرد.

جمالی‌نژاد افزود: به منظور ایجاد تغییرات لازم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تحقق توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه راهبردی گام دوم باید با یک همت دسته جمعی و با راهبردها، نگاه و گفتمان متفاوت و جدید در تعامل موثر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گام محکمی برای تحولات جهشی مورد نظر مقام معظم رهبری برداریم.

وی از پروژه‌های نیمه تمام شهر شیروان و پروژه اصلاح بستر رودخانه چایلق به طول سه کیلومتر که کل شهر را طی می‌کند و پروژه تکمیل احداث دیوار ساحلی این رودخانه بازدید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور بررسی وضعیت شهرداری‌های شیروان، زیارت، گوشخانه و لوجلی و روستاهای شهرستان از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بازدید از شهرستان شیروان بود.

لزوم رعایت دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سفر خود به خراسان شمالی بر رعایت کامل «دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۱۳۹۸« که از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده بویژه در زمینه رعایت موضوعات مرتبط با ارتقای ایمنی سفر و انجام اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی تاکید کرد.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۱۳۹۸ شامل موضوعات برنامه‌ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی و اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی است و ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی نظیر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در همکاری مستمر با استانداری‌ها زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در بخش «اقدامات عمرانی و زیرساختی» این دستورالعمل بر آمادگی شبانه‌روزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مهیّا کردن فضاهای گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی برای بهره‌برداری مسافران نوروزی و در صورت لزوم ایجاد شرایط اسکان موقت و اضطراری، ساماندهی معابر، مبلمان، سیما و منظر شهر و روستا به منظور ایجاد آرامش بصری برای ساکنان و گردشگران و مهیا کردن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافران نوروزی تاکید کرده است.

جمالی نژاد تقویت خدمات عمومی را دیگر بخش دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور ذکر کرد و گفت: در این زمینه بر فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به هموطنان به‌صورت شبانه‌روزی و استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها و محورهای مواصلاتی و الزام کلیه خودروسازان و نمایندگی‌های وابسته به ارائه خدمات با هزینه مناسب به مسافران نوروزی به‌صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها و مسیرها و داخل شهرها تاکید شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه اظهارکرد: در بخش تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی این دستورالعمل بر انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین امنیت عمومی در مسیرها و راه‌های مواصلاتی استان، محیط شهرها و روستاها، پارک‌ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی، تفریحی رفاهی، اقامتی و مقاصد گردشگری و ارتقای سطح هوشیاری و اقدامات ایمنی و امنیتی و افزایش گشت‌های مراقبتی برای تأمین امنیت اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و بویژه مناطق تفریحی و گردشگری تاکید شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی دیگر بخش دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور است، گفت: در این بخش بر برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و استفاده از این ظرفیت برای توسعه گردشگری، ارتقای کمّی و کیفی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاها، توسعه اجرای برنامه فرهنگی و هنری در اماکن و معابر عمومی شهرها تاکید شده است.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به ابلاغ محورهای پویش ملی بهار در بهار در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ اظهارکرد: بر اساس این ابلاغیه از استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شده با مد نظر قرار دادن تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت و فرارسیدن ایام پرفضیلت ماه‌های مبارک رجب و شعبان، اقدامات پیش‌بینی شده در قالب پویش ملی بهار در بهار با شعار «شهروند شاد - ایران آباد» در محورهای مختلف تعیین شده را اجرایی کنند.

وی همچنین از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی درکمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی در وزارت کشور خبر داد.

انتهای پیام


10086380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است