بین‌الملل 11:59 - 08 فروردین 1396
در نشستی در قدس با حضور کارشناسان عربی و اسرائیلی مطرح شد
در نشستی که با حضور پژوهشگران اسرائیلی و عربی در قدس اشغالی برگزار شد، راهکارهای سازش اعراب با اسرائیل برای مقابله با ایران بررسی شد.

بررسی راه‌های عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل برای مقابله با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به مناسبت پانزدهمین سالروز ارائه «طرح صلح عربی» جلسه‌ای برای بررسی این موضوع، در دانشگاه عبری قدس اشغالی با حضور پژوهشگران اسرائیلی و اردنی برگزار شد.

اکثر شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که مصر و اردن باید نقشی اصلی میان طرفین (برای سازش همیشگی میان اعراب با اسرائیل) بازی کنند (چون این دو کشور توافق صلح با تل‌آویو دارند).

بر اساس گزارش وبگاه «المصدر» رژیم صهیونیستی، در این نشست راههای سازش اعراب با اسرائیل بررسی شد؛ یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست «عبدالله صوالحه» از مرکز پژوهش‌های اسرائیلی در اردن بود. وی در سخنان خود تأکید کرد: برای اولین بار، منافعی مشترک میان اسرائیل و کشورهای عربی مانند مقابله با داعش و ایران وجود دارد و طرح صلح عربی فرصتی مناسب برای همکاری میان کشورهاست.

بنا به ایران گزارش، صوالحه در ادامه گفت: مذاکرات دو جانبه و چند جانبه باید ایران را تضعیف و حماس را مجبور کند با برگزاری انتخابات و به رسمیت شناختن اسرائیل موافقت نماید. باید مذاکرات با امارات عربی متحده، مصر، اردن و عربستان و نیز کمیته چهارجانبه برای اعطای مشروعیت به رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) و حمایت از گفت‌وگوها (-ی سازش) از سر گرفته شود.

طرح صلح عربی که با پیشنهاد عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی در سال 2002 در اجلاس سران عرب در بیروت به تصویب رسید؛ این طرح در ازای بازگشت و عقب‌نشینی اسرائیل به مرزهای 1967، تاسیس کشور فلسطینی به پایتختی قدس و حل و فصل معضل آوارگان فلسطینی، به تل‌آویو وعده می‌داد که از سوی اعراب به عنوان یک واقعیت مورد قبول قرار گرفته و حق موجودیت آن مورد شناسایی همگان قرار گیرد. در آن زمان «ملک عبدالله» ولیعهد وقت سعودی در مورد معنای تعبیر روابط عادی در طرح خود گفته بود: یعنی رابطه اعراب با اسرائیل همانند رابطه اعراب با هر کشور دیگری خواهد بود. 


8953289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، در باتلاق غزه گرفتار شده و مقاومت همچنان ثابت قدم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس پناهجویان سازمان ملل از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی آب‌های جیبوتی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی اسپانیا پرونده جاسوسی نرم افزار پگاسوس از مقامات ارشد سیاسی این کشور را بار دیگر بازگشایی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان اعلام کرد که چهار پایگاه نظامیان صهیونیست در مناطق اشغالی جنوب این کشور و همچنین شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف حمله قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده ارشد نیرو‌های اوکراینی از عملیات نظامی تهاجمی روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی در آینده خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا به برآورد خسارات وارده به غزه از آغاز حملات اسرائیل به این باریکه پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در غزه کار این رژیم نبوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس امنیت فدرال روسیه از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در غرب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طرفداران جنبش تحریم اسراییل جلسه سهامداران شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها را مختل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است