اجتماعی 09:56 - 28 مهر 1396
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره):
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از تدوین نظام‌نامه احسان و نیکوکاری خبر داد.

نظام نامه احسان و نیکوکاری در کشور تدوین می‌شود 

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری در جمع خبرنگاران در اردبیل افزود: نظام مشارکت با خیران مسکن ساز، سلامت خانواده، معیشت، جهیزیه و ازدواج، آموزش، کارهای فرهنگی و معنوی تهیه شده است. 

وی با بیان اینکه به دنبال جذب بازارهای کشور به امر مشارکتهای مردمی در کمیته امداد هستیم، خاطرنشان کرد: مطالعه بازارهای سنتی شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و تهران برای پررنگ تر کردن نقش بازار در نیکوکاری را آغاز کرده ایم. 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد ادامه داد: به دنبال گسترش فرهنگ نیکوکاری و جذب تمامی اقشار به حوزه احسان و نیکوکاری، صندوق نیکوکاری بورس را برای سپرده گذاری و افراد نیکوکاری که در بورس حضور دارند طراحی کرده‌ایم تا سود آن شامل حال نیازمندان جامعه شود. 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در سال جاری  300 میلیارد ریال برای جلب مشارکت های مردمی تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا با توانمند سازی خانواده آنها را در مسیر توسعه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی قرار دهیم. 

وی به افزایش دهک های اقتصادی در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: گفت و گوی اجتماعی بین امداد و بازار بورس و مناطق آزاد به منظور جذب منابع بالاتر در این حوزه تعریف شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: بیشتر افراد نیکوکار و توانمند در مناطق برخوردار ساکن اند که به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از افراد نیکوکاری که در مناطق محروم ساکن هستند را به منظور جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های آنها در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فقط اشخاص حقیقی با کمیته امداد در کار خیر مشارکت می کردند افزود: در تلاشیم تا شرکت‌ها و سازمان‌ها را نیز به عنوان وظیفه مسئولیت اجتماعی آنها مشارکت دهیم و خیران حقوقی را نیز داشته باشیم. 

ذوالفقاری کمک‌های مردمی به کمیته امداد را  نوع نقدی، اجناس و خدمات اعلام کرد وافزود: قصد داریم تا میزان کمک های خدماتی را از سوی افراد، شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی و تولید کننده خدمات افزایش دهیم تا به نفع افراد نیازمند از طریق کمیته امداد استفاده شود.

انتهای پیام


9487350
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است