علمی فناوری 13:45 - 05 بهمن 1395
دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی گفت: از بین شرکت‌های دانش بنیان فعال حدود ۱۰۰ شرکت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد حمایت این معاونت قرار گرفته اند.

۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه انرژی تجدید پذیر فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت و سیروس وطنخواه دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی برگزار شد.

وطنخواه در این مراسم با بیان اینکه کشور ما طبق آمارهای جهانی، غنی از منابع فسیلی و نیز منابع تجدیدپذیر است گفت: چالش جدی کشور در حوزه مدیریت انرژی و استفاده حداکثری و به جا از انواع این انرژی ها است، در این میان نکته مهم ایجاد رشته های بین رشته ای نمایانگر حرکت دنیا به سمت همگرایی و تمرکز جهت رفع چالش های توسعه فناوری است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حیطه انرژی های تجدیدپذیر نیز لازم است با حمایت متخصصان حوزه های مختلف همچون برق، مکانیک، مدیریت، اقتصاد برای توسعه این فناوری ها تلاش کرد. همچنین لازم است ضمن توجه به توسعه محیط زیست همزمان به توسعه اقتصاد نیز توجه داشت تا کشور در مسیر توسعه پایدار با سرعت بیشتر حرکت کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی افزود: خوشبختانه در حال حاضر توجه و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان در دستور فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان که حدود ۱۰۰ شرکت در حوزه تجدیدپذیر فعال است، مورد حمایت این معاونت قرار گرفته اند.

به گفته وی، شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ سال پیش سند توسعه دانش بنیان حوزه انرژی های تجدیدپذیر را تصویب کرد که به موجب آن ۱.۸ درصد از میزان کل عرضه انرژی کشور در سال۱۴۰۴  باید از منابع تجدید پذیر تامین شود که در این میان در حدود ۱۰ هزار مگاوات سهم برق تجدیدپذیر و ۱۰ هزار مگاوات سهم سوخت تجدیدپذیر است.

وی بیان کرد: قرار نیست این ستاد به تنهایی مجری اقدامات و راهبرد موجود در سند باشد زیرا این مسئله باید با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه انجام شود.

در ادامه محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر سالهاست در سطح بین المللی شروع به کار کرده و در بسیاری از کشورها نیز پیشرفت زیادی داشته است اظهار کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت ما در ایران وجود منابع فسیلی بسیار ارزان قیمت است. ضرورت استفاده از منابع تجدیدپذیر اثبات شده و لازم است کشور ما نیز به این سمت حرکت کند.

برخورداری ادامه داد: برای رواج این امر در کشور از چند وجه لازم است به موضوع توجه کنیم. سیاستگذاری جدی به عهده مسئولین دولتی است و دانشگاه وظیفه فراهم سازی بسترهای دانشی لازم، ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه فناوری و تلاش های فرهنگی و اجتماعی برای فرهنگسازی را به عهده دارد. دانشگاه سهم خود را به خوبی انجام می دهد. لازم است سازمان های مرتبط نیز تلاش خود را بیشتر کنند. 

وی افزود: امکاناتی در اطراف تهران از طرف دانشگاه در اختیار شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت تا مزارع خورشیدی و سایر حوزه های انرژی های تجدیدپذیر احداث شود. 


8708532
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است