استانی 13:18 - 22 آبان 1398
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:
ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی بیماری‌ها از جمله سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به قبل از زلزله کمتر شده است.

کاهش "سالک" و "آنفلوآنزا" در مناطق زلزله زده کرمانشاه

محمودرضا مرادی در اولین سمپوزیوم زلزله که امروز (22 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، از نقش دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس در زلزله کرمانشاه یاد کرد و افزود: کار امدادرسانی در ساعات اولیه زلزله به صورت منظم، دقیق و سریع انجام شد و بدون هیچگونه مرگ و میری با همکاری اورژانس کشور مصدومین را منتقل کردیم که این امر یک رکورد بود.

وی از انجام 1500 عمل جراحی طی 48 ساعت اولیه زلزله کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بعد از یک هفته تعداد اعمال جراحی به 2100 مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از امداد و نجات و کارهای درمانی، سراغ مسائل بهداشتی و بهداشت روانی رفتیم، تاکید کرد: با اقداماتی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد، نه تنها اپیدمی نداشتیم، بلکه شیوع برخی بیماری‌هایی مانند سالک و آنفلوآنزا نیز با سمپاشی‌ها و واکسیناسیون 25 هزار فرد در معرض خطر، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

مرادی تاکید کرد: در مراحل نهایی سراغ ساخت و ساز تاسیسات بهداشتی و درمانی و کارهای توسعه‌ای رفتیم که همچنان هم پیگیر آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران همواره در معرض بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله است، افزود: در چنین شرایطی مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی امکان کاهش تلفات و خسارات وجود ندارد، عنوان کرد: در وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی نقشه راه برای مقابله با این حوادث ترسیم شده است.

در ادامه فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز از زلزله کرمانشاه به عنوان کارنامه درخشان مسئولین نظام یاد کرد و افزود: زحمات استاندار و رئیس اورژانس کشور در این زلزله قابل توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: توجهی که در این زلزله به استان کرمانشاه شد، توجه خاص بود که نباید با ندیده گرفتن آن انگیزه مسئولین را کاهش داد.

تجری تاکید کرد: ما نیز تلاش کردیم به دور از فضاسازی در کنار مردم باشیم و به جای آنکه در کوچه و خیابان از نارسایی و کمبودها گلایه کنیم، در جلسات تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشیم.

وی معتقد است، مجموعه این همکاری‌ها از زلزله کرمانشاه تابلوی زیبای خدمت در حوادث را رقم زد که نباید از اذهان پاک شود.

انتهای پیام


10292648
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است