استانی 19:14 - 21 آبان 1397

استقرار ۴۵۰۰ مبلغ در روستاها/ اعتبارات حوزه فرهنگ دینی تخصیص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی دارابی عصر دوشنبه در نشست بررسی ظرفیت‌های تبلیغی گرمسار با حضور نماینده این شهرستان در مجلس به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی گرمسار، بابیان اینکه مسئولان نظام در تغییر فضای فرهنگی کشور، نقش برجسته‌ای دارند، بیان کرد:  نگاه علمی و تخصصی به مقوله فرهنگ به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در راستای مقابله هوشمندانه در برابر ضد فرهنگ‌ها و اقدامات دشمنان و معارضان انقلاب اسلامی اقدامات خوبی را رقم بزنیم.

دارابی ادامه داد: برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند یک جنبش فرهنگی هستیم و این امر میسر نمی‌شود مگر به‌واسطه همدلی و همراهی مجموع مسئولان که در همه رده‌ها می‌توانند برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

ضرورت ترویج فرهنگ دینی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ دینی و همچنین سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز دستگاه‌های فرهنگی با درک صحیح مقتضیات زمان و مکان در ارائه طرح‌هایی که اثربخش محسوب می‌شوند و از سوی دیگر واجد ظرفیت اقبال عمومی نیز هستند، توفیقاتی را کسب کرده‌اند که امیدواریم این امر تداوم بیشتری یابد.

دارابی در ادامه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد میانی در حوزه فرهنگ دینی بر روی نهاد خانواده به‌مثابه پایه استحکام‌بخش برای فرهنگ متعالی اسلامی و تحقق سبک زندگی مؤمنانه مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، نسبت به برگزاری برنامه‌هایی مانند گفتمان‌های دینی اقدام می‌کند و از سوی دیگر این نهاد بر نقش زنان در بهبود فضای فرهنگی کشور به‌عنوان مقام مادری تأکید ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: دیگر بخش مورد تأکید سازمان تبلیغات اسلامی هویت ملی، فردی و دینی در مواجهه با اقدامات ضد فرهنگی معارضان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در این راستا برنامه‌هایی را به‌عنوان سدی محکم دنبال می‌شود و لذا این افتخار راداریم که با بهره‌گیری از شبکه عظیم تبلیغی شامل چهار هزار و ۵۰۰ روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی کشور، تبلیغ حکیمانه دین اسلام را شاهد باشیم.

برکت و آثار حضور روحانیان در روستاها

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه مجموعه‌ای از طلبه‌ها و روحانیان باانگیزه و جوان در ساحت تبلیغ دین، فقط به شعائر دینی نمی‌پردازند، تأکید کرد: ارائه مشاوره‌های دینی، خانوادگی، جوانان و نوجوانان، اجرای گفتمان‌های دینی و انقلابی برای جریان سازی فضای فرهنگی کشور و البته آسیب‌های اجتماعی در زمره بخش‌هایی است که مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی به آن‌ها ورود جدی پیداکرده‌اند.

دارابی بیان کرد: مبلغان اعزامی و مستقر در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی به‌مثابه الگوی نیازهای اساسی کشورمان نیز اقدامات تبلیغی و ترویجی خوبی را دنبال می‌کنند که خوشبختانه نمونه آن در کشور فراوان هستند و ازجمله آن‌ها می‌توان به پرورش بلدرچین در گرمسار، زعفران در استان گلستان و مواردی ازاین‌دست را اشاره کرد که توانستند اقتصاد یک جامعه محلی را دگرگون کنند و این در زمره آثار و برکات حضور مبلغان در روستاها و مناطق محروم است.

وی بابیان اینکه طراز روحانیان اعزامی تبلیغات اسلامی بالا است، گفت: دلیل این امر نیز دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های ویژه مهارت افزایی، آموزش روش‌های تبلیغی و مردم‌شناسی و ... است که توانسته در ارتقای درک مقتضیات منطقه‌ای و بومی و همچنین فرهنگی و اقتصادی کلان کشور از سوی مبلغان مؤثر واقع شود.

ضرورت تخصیص اعتبارات حوزه اعزام

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روحانیان مستقر دغدغه دین‌دارند و توانسته‌اند با درک موقعیت کاری‌شان در راستای بیان مؤلفه‌های دین‌داری، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و دینی و ... اقدامات چشم‌گیری را انجام دهند و این امر به‌گونه‌ای صورت گرفته که امروز اعزام روحانی واژه‌ای بیگانه در بین مسئولان رده اول کشور و همچنین نمایندگان مجلس نیست.

دارابی ادامه داد: یکی از خواسته‌های سازمان تبلیغات اسلامی از نمایندگان مجلس این است که تخصیص‌های این نهاد را در حوزه اعتبارات به‌خصوص درزمینهٔ اعتبارات روحانیان اعزامی و مستقر از سازمان برنامه‌وبودجه به‌طور مطلوب، مطالبه کنند چراکه امروز در این امر با چالش‌های جدی مواجه هستیم البته برنامه بودجه استدلال‌هایی را بیان می‌کنند که در جای خودش، محل تأمل هستند اما بالاخره جریان شبکه عظیم تبلیغی و فرهنگی که در کف جامعه کار می‌کند و به اذعان مجموعه‌ای از فرمانداران و بخشداران توانسته‌اند در بخش‌های مختلف تاثیرگذاری نیز داشته باشند، نباید شاهد مشکلات مالی باشد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، تاکید داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از ۹۲ هزار هیئت مذهبی ثبت شده به عنوان پیاده نظام ولی فقیه، در خدمت نظام اسلامی قرار گرفته و هم برای شعائر دینی و هم در ساحت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کند و این تلاش‌ها خوشبختانه توانسته در بسیاری موارد جامعه را از مشکلاتی مانند اعتیاد، طلاق و مسائل دیگر دور سازد و از سوی دیگر اگر ما بخواهیم فقط یک میلیون تومان به هر هیئت مذهبی کمک کنیم سالانه رقمی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این امر چندین برابر بودجه تمام سازمان تبلیغات کشور محسوب می‌شود لذا نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان امر هستیم.


9971614
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است