استانی 20:03 - 25 فروردین 1400

سومین بیمارستان اراک هم تکمیل شد

سیدمحمد جمالیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی و حساسی که شکل گرفته، از اصناف و مسئولین اتاق اصناف می‌خواهیم بیش از پیش به فعالیت گروه‌ها و مشاغل شغلی نظارت داشته باشند.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲،۳،۴ در شهرستان‌ها و شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ممنوع است اما متأسفانه این مصوبه در بسیاری از شهرستان‌های استان به خصوص اراک به درستی اجرا نمی‌شود. در مرکز شهر و پاساژها و همچنین بازار شهر اراک تعطیلی اصناف و مغازه‌ها به خوبی رعایت شده است ولی متأسفانه در حاشیه شهر و مغازه‌هایی که در مرکز شهر نیستند این مهم به خوبی رعایت نمی‌شود و ما شاهد ازدحام مردم برای خرید اقلامی هستیم که اضطرار خرید آن در این روزهای سخت و نفس گیر در واقع احساس نمی‌شود.

بیمارستان سوم نیز در اراک تکمیل شده است

جمالیان بیان کرد: متأسفانه بیمارستان سوم نیز در اراک تکمیل شده است و ما به غیر از بیمارستان ولیعصر (عج) جای دیگری برای بستری بیماران نداریم و تنها راه ممکن برای خروج از این بحران رعایت مردم و اصناف می‌باشد تا در این روزهای سخت شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی افزود: طبق گزارشات رسیده و عینی از سطح شهر مشاغلی چون آتلیه و عکاسی و خدمات فیلمبرداری، آژانس مشاور املاک، لباس فروشی، آبمیوه فروشی‌ها و … همچنان با وجود قرمز شدن وضعیت و ادامه دار بودن شرایط مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به ادامه دار بودن شرایط و پیش بینی برای بدتر شدن وضعیت، از مسئولین و مدیران اتاق اصناف و اتحادیه‌ها می‌خواهیم با جدیت بیشتری به کسبه و صنوف نظارت کنند.

جمالیان یادآور شد: متأسفانه در برخی از این صنوف، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و با توجه به ازدحامی که در محیط‌های کوچک و بدون تهویه‌ی آنها صورت می‌گیرد، انتقال این ویروس به راحتی امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگر سخنان خود، خاطر نشان کرد: اقلامی که در این روزها با قیمت نسبتاً کمتر از بازار بین مردم توزیع می‌شود، باعث تشکیل صف‌های طویلی شده که خود به محیطی پرخطر تبدیل شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.


11026136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است