علمی فناوری 09:38 - 16 تیر 1401

تصویب قانون رای‌گیری اینترنتی در رودآیلند آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وبگاه خبری «state scoop»، قانون جدید با نام ، «S2118»، به اعضای خدمات نظامی مستقر، شهروندان مقیم خارج از کشور و افراد دارای ناتوانی‌های جسمی، این امکان را می‌دهد تا رأی خود را به صورت الکترونیکی بدهند. در حالی‌که این قانون در اوایل سال جاری در مجمع عمومی رود آیلند بدون هیچ حاشیه خاصی به تصویب رسید، باعث انتقاد طرفداران امنیت انتخابات شد.

منتقدان معتقدند که رأی دادن الکترونیکی می‌تواند اصل رأی مخفی را به خطر بیندازند.

سی جی کولز، یکی از مقامات ارشد سیاستگذاری در مؤسسه «Verified Voting» می‌گوید: «وضعیت اینترنت از اوایل دهه‌ ۱۹۹۰ تغییر چندانی نکرده است.» وی در توضیح بیان خود ادامه داد: «سازندگان اینترنت یک فضای امن طراحی نکرده اند.»

بر اساس قانون جدید رود آیلند، در صورتی که دفتر وزیر امور خارجه سیستم امنیتی چند لایه‌ای طراحی کند که چارچوب‌های امنیت سایبری دقیقی داشته باشد، رأی دهندگان واجد شرایط مقیم خارج از کشور می‌توانند درخواست رأی الکترونیکی کنند.

نلی گوربیا، وزیر امور خارجه‌ ایالت رود آیلند، در دوره‌ انتخاباتی قبل، از یک ارائه دهنده خدمات انتخاباتی آنلاین به نام «Democracy Live» برای ارسال برگه‌های رای‌دهی الکترونیک به واجدان شرایط استفاده می‌کرد که سپس از طریق صندوق پست‌الکترونیکی (ایمیل) جمع‌آوری می‌شد. گوربیا-که در حال حاضر مک کی را برای نامزدی فرمانداری حزب دموکرات به چالش می‌کشد- در ابتدا از لایحه‌ جدید، زمانی که برای اولین بار در سال گذشته پیشنهاد شد، حمایت کرد اما در گیر و دار مخالفت هیئت انتخاباتی ایالتی و گروه‌های خارجی از حمایت خود صرف نظر کرد.

به گزارش انجمن ملی قانونگذاران ایالتی، رود آیلند پنجمین ایالتی است که قصد استفاده از سیستم رأی‌گیری الکترونیکی را دارد و قبل از آن چهار ایالت دیگر این امکان را برای رأی دهندگان خارج از کشور فراهم کرده‌اند و ده‌ها کشور نیز به برخی از رأی دهندگان خود اجازه داده‌اند که رای‌های خود را از طریق دستگاه فکس یا ایمیل ارسال کنند.

مک کی هفته‌ گذشته نامه‌ای دریافت کرد که در آن نامه از فرماندار خواسته شده بود تا این لایحه را وتو کند و گروه‌های منتقد مانند «Verified Voting» و سایر گروه‌ها، طراحان این قانون را به فریبکاری در مورد نحوه‌ی ارزیابی و تأیید سیستم‌های رأی گیری متهم کردند.

رأی گیری الکترونیکی به عنوان پروژه‌ای آزمایشی در چند ایالت کوچک مانند، ویرجینیای غربی، کلرادو، یوتا و واشنگتن در دسترس قرار گرفته است. این پروژه‌ها در مقابل حساسیت‌های امنیتی انتخابات مقاومت کرده اند اما هنوز تردیدهای بسیاری نسبت به این مدل رأی‌گیری وجود دارد. هم «NIST» و هم «EAC» یادداشتی در سال ۲۰۲۰ تهیه کردند که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت نیز آن را امضا کرد و در آن اظهار شده بود که رای‌های الکترونیکی خطرات امنیتی قابل توجهی برای حق محرمانه بودن رأی افراد و یکپارچگی و در دسترس بودن برگه‌های رأی است و ممکن است توسط بازیگری مخرب دستکاری شوند.

کولز در این مورد گفت: «اکنون که مک کی «S2118» را امضا کرده است، «Verified Voting» و گروه‌های مشابه از دفتر وزیر امور خارجه ایالت می‌خواهند که هیچ سیستم رأی‌گیری آنلاینی را تأیید نکند. ما از رای‌دهندگان می‌خواهیم که به ساده‌ترین شکل ممکن رأی‌گیری داشته باشند، در حالی که امنیت را نیز به خطر نیندازند»


11616799
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است