اقتصادی 13:59 - 28 مرداد 1398

دستگاه قضایی برای حمایت از تولیدکنندگان آمادگی کامل دارد

محمد قاسمی در هنگام بازدید از اولین نمایشگاه رفع نیازهای فنآوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: برپایی این نمایشگاه یک ایده جدید در کشور است که جا دارد از اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت و پارک علم و فناوری تشکر شود.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم که خلاء ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد و اگر بتوانیم این خلاء را جبران کنیم می توان برخی موانع را برداشت و به نظر می رسد شرکت های فناور و دانش بنیان دانشگاهها با ایده های خود می توانند نیازهای صنعت را برطرف کرده و به ایجاد اشتغال و رونق تولید کمک کنند.

دادستان قزوین یادآورشد: به نظر می رسد کمی دیر اقدام کرده ایم و شاید بررسی این نیاز و ارتباط صنعت و دانشگاه باید سالها قبل انجام می شد اما به هر حال الان نیز فرصت خوبی است و همه دستگاهها و سه قوه باید کمک کنند تا این ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر شود تا بتوانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم.

قاسمی یادآورشد: اهمیت موضوع برای مسئولان امروز بیش از گذشته مشخص شده و حضور همه مدیران و نمایندگان سه قوه در این نمایشگاه بیانگر عزم جدی برای کمک به رونق تولید است.

دادستان قزوین اظهارداشت: حل مشکلات بخش صنعت و شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد تا در این شرایط حساس بتوانیم با اتکا به داخل از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه ایده های خوبی ارایه شده و تفاهم نامه هایی هم به امضا رسیده که اگر برای اجرا اقدام شود می تواند نتایج خوبی داشته باشد و ما نیز در دستگاه قضایی متعهد هستیم برای حل مشکلات کمک کنیم که با این همراهی می توان امیدوار شد که رونق تولید محقق شود.

دادستان قزوین در خصوص نحوه کمک دستگاه قضایی از تولیدکنندگان اظهارداشت: در سال های گذشته ما معمولا به صورت میدانی ورود نمی کردیم و بیشتر منتظر بودیم تا اگر اتفاقی افتاد و پرونده ای تشکیل شد ورود کنیم اما با توجه به تاکید رهبری پس از تحریم های ظالمانه که از سوی دشمنان صورت گرفته این رویکرد تغییر کرده و باید همراهی ها بیشتر شود و بتوانیم از بروز برخی مشکلات پیشگیری کنیم تا با کمترین چالش در حوزه صنعت بتوان به رونق تولید کمک کرد.

قاسمی یادآورشد: صنعت باید بتواند به راه خود ادامه دهد و قبل از اتفاقات ناگوار ما نیز بتوانیم مشکل گشا باشیم لذا با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای هماهنگی قوا که با ابتکار دستگاه قضایی ایجاد شده بدون این که مردم مطلع شوند به صورت پیشگیرانه برای رفع موانع اقدام کرده ایم و دستگاه قضایی از ظرفیت قانونی خود برای حل مشکلات تولید استفاده می کند.

دادستان قزوین بیان کرد: باید بتوانیم ضمن رفع خلاء های موجود در صنعت و تولید با رفع موانع موجود پرچمدار حل مشکلات باشیم و به برنامه های سال عمل کنیم.


10212958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است