اجتماعی 10:27 - 09 اسفند 1399

توزیع۲۵۰ هزار ماسک در خوزستان/ هیچ اعزامی به عتبات نداشته ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر حویزاوی افزود: این اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در مناطق محروم و نقاط آلوده کرونایی خوزستان توزیع شده است.

وی عنوان کرد: کارگزاران و همکاران سازمان حج و زیارت در بحران و هر زمانی که مردم نیاز به کمک دارند وارد عمل شده و در جریان کرونا هم با توجه به تعطیلی سفرهای زیارتی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در این بحران در عرصه کمک به مردم حضور داشته و همچنان هم فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به توقف اعزام زائران به عتبات عالیات از اسفند ماه سال گذشته گفت: سازمان حج و زیارت بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی اعزام‌های زمینی و هوایی به عتبات عالیات را متوقف کرده و طی یکسال گذشته هیچ اعزامی نداشته است.

مدیر حج و زیارت خوزستان همچنین توضیح داد: در همین مدت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همکاران در ستاد مرکزی سازمان حج و زیارت، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر برای طرح اعزام کنترل شده به عتبات عالیات تدوین شد و از طریق وزارت امور خارجه برای طرف عراقی ارسال شد تا تبدیل به یک تفاهمنامه مشترک برای اعزام‌ها شود.

وی عنوان کرد: از سویی کلیات این طرح پیشنهادی و دستورالعمل بهداشتی تدوین شده برای اعزام زائران از طریق سازمان مرکزی حج و زیارت به وزارت بهداشت و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونای کشور نیز ارسال شد تا در قالب طرحی مشخص در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت تصویب، اعزام‌ها بر اساس شرایط درج شده در دستورالعمل اجرایی شود.

حویزاوی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته هیچ اعزامی به عتبات نداشته‌ایم، افزود: در حال حاضر نیز با توجه به شرایط اپیدمی کرونا همچنان این روند ادامه دارد و هیچگونه اعزام زائر تحت پوشش و سازماندهی سازمان حج و زیارت انجام نمی‌شود.

 

حویزاوی در ادامه به بخش‌هایی از دستورالعمل تهیه شده برای اعزام اشاره کرد و گفت: بر این اساس در صورت انجام تفاهم، اعزام به صورت محدود است ضمن آنکه از شهرهای قرمز و نارنجی و اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه‌ای انجام نمی‌شود و توجه به میانگین سنی زائران و ارائه جواب منفی تست کرونا برای ثبت نام برخی از مهمترین بندهای این دستورالعمل می‌باشد.

وی در پایان در زمینه ترددهای انجام شده از مرزهای دو کشور ایران و عراق گفت: همانطور که طبق روال جاری تردد مسافران ایرانی و تجار به سایر کشورهای همسایه از مرزهای مختلف زمینی و هوایی تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود، تردد ایرانیان و عراقی‌ها از مرزهای دو کشور نیز در قالب‌های غیر زیارتی انجام می‌گیرد و این ترددها هیچ ارتباطی به اعزام‌های سازمان یافته و تحت نظارت سازمان حج و زیارت نداشته و ندارد و ما نیز طی یک سال اخیر اعزامی نداشته‌ایم.


10968421
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است