استانی 19:21 - 06 مهر 1401

پیشرفت‌های علمی ایران در حوزه سلامت محیرالعقول است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی بعد از ظهر چهارشنبه در بیست و سومین کنگره ملی سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر با کنترل انواع بیماری‌ها به ویژه کرونا در ۲ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانسته پیشرفت‌های حوزه سلامت را به خوبی نشان داده و به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نامگذاری کرده و قطعاً در حوزه فناوری‌های جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند بسیار تأثیرگذار و در حین حال اشتغال‌آفرین عمل کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در دنیا حرکت‌های بی‌نظیری را انجام داده که تولید واکسن کرونا و مقابله با این بیماری در کوتاه‌ترین زمان در دولت سیزدهم یک برگ برنده برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مجلس انقلابی را از پیشرفت‌های جوانان غیرتمند در عرصه پزشکی و پیراپزشکی یادآور شد و افزود: در دوره قبلی که در مجلس حاضر بودیم برای اردبیل مجوز جذب دانشجو در رشته دندانپزشکی را دریافت کردیم و امروز دانشکده دندانپزشکی اردبیل به یک قطب قدرتمند تبدیل شده است.

وی ضرورت نوسازی فضاهای بیمارستانی و آموزش پزشکی اردبیل را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردبیل در رشته پزشکی در آزمون سراسری جایگاه‌های ممتازی را به دست می‌آورد، نیازمند توسعه فضاهای فیزیکی و کالبدی است.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما به نخبگان خود می‌بالیم و از ماندگاری آنها در کشور حمایت می‌کنیم چرا که بر این باوریم پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از نیروی انسانی می‌تواند در تحولات جوامع بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چند کشورهای مختلف در تلاش برای جذب نخبگان ایران هستند اما دولت و مجلس مصمم است با حمایت و پشتیبانی‌های مختلف زمینه حضور و نقش‌آفرینی نخبگان را در کشور به شایستگی فراهم کنند.


11698372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است