استانی 12:21 - 10 اردیبهشت 1396
دادستان بیرجند گفت: تاکنون تخلف انتخاباتی به‌صورت رسمی به دادستانی بیرجند ارائه نشده و امیدواریم تا پایان ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز همین‌گونه باشد.

گزارش نشدن موردی از تخلفات انتخاباتی به دادستانی بیرجند

به گزارش ایسنا، «سیدحسین مقدسی» امروز(یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) در ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابی اظهار کرد: دادستانی با توجه به گفته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آرای مردم در انتخابات را حق‌الناس دانسته و خود را موظف به صیانت از آن می‌داند.

وی با اشاره به این‌که گاه موازین قانونی در تبلیغات رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا و اطلاعات سپاه با مدیران شبکه‌های مجازی مکاتبه کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم در مراجع مربوطه حاضر شوند.

دادستان بیرجند افزود: از مدیران شبکه‌های مجازی تعهد گرفتیم که خطوط قرمز را رعایت کنند و اگر این تعهد را مراعت نکرده و تبلیغات را با تهمت و توهین همراه کنند پس از تذکر و هشدار مجبور به بستن کانال تلگرامی آن‌ها می‌شویم.

وی ادامه داد: تاکنون تخلف انتخاباتی به‌صورت رسمی به دادستانی بیرجند ارائه نشده و امیدواریم تا پایان ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز همین‌گونه باشد.

مقدسی با اشاره به این‌که لازم است مدیران اجرایی مواد 68 و 88 قانون انتخابات ریاست جمهوری را مد نظر داشته باشند، افزود: در ماده 68  آمده «انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی به هر مقدار  استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب ، مجرم شناخته می‌شود».

دادستان بیرجند یادآور شد: در ماده 88 نیز بیان شده «متخلفان از موارد مندرج در ماده (68) و تبصره‌های آن و کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی نمایند و همچنین مسؤولان مستقیم برنامه‌های مربوطه به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شوند».

انتهای پیام


9056241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است