اجتماعی 00:06 - 02 مرداد 1396
عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی:
عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه از نظر بسیاری از پزشکان لغو الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی حق الناسی است که ضایع شده، گفت: به نظر بنده مسئولین باید ضمن عذرخواهی از جامعه پزشکی برای ادای حق الناس انتخابات را تکرار کنند.

برای ادای حق الناس انتخابات نظام پزشکی را تکرار کنند/ نظام پزشکی کارآمدی نداریم

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، حسین قناعتی استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به لغو انتخابات الکترونیک در روز برگزاری گفت: بسیاری از پزشکان برنامه‌ریزی کردند و بنده هم به مسافرت رفته بودم با این تصور که می‌توانم الکترونیکی رای بدهم اما به دلیل لغو آن موفق به رأی دادن نشدم.

قناعتی با بیان اینکه از نظر بسیاری از پزشکان لغو الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی حق الناسی است که ضایع شده ادامه داد: به نظر بنده مسئولین باید ضمن عذرخواهی از جامعه پزشکی برای ادای حق الناس انتخابات را تکرار کنند.



وی با اشاره به اینکه هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در محیط نسبتاً سالمی برگزار نشد، گفت: در این انتخابات لابی‌های موجود از روش‌های غیر اخلاقی استفاده کرده و اهداف خود را دنبال کردند و همچنین کسی که مسئولیت قانونی و اجرایی دارد نباید از نیروهای خود بخواهد به نفع وی رأی بدهند.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش آمار پزشکان برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی طی سال‌های اخیر گفت: پزشکان کارآیی لازم را از این نهاد صنفی دریافت نکردند و اگر به آن برسند قطعا بهتر از این شرکت خواهد کرد.

قناعتی گفت: به نظر می‌رسد ساختار نظام پزشکی باید دستخوش تغییراتی شود و کارآمدتر شود، ما نظام پزشکی کارآمدی نداریم چرا که این سازمان صنفی است و باید مسائل صنف پزشکان را به بهترین نحو مدیریت کند.

وی تصریح کرد: همچنین مسئولین نظام پزشکی باید بهتر عمل کنند کسانی که مسئولیت چندگانه در پست‌های دولتی دارند مطمئنا کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که « آیا برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح گسترده همچون ریاست جمهوری امکان پذیر است؟»، گفت: اگر این گونه که در انتخابات نظام پزشکی مشاهده کردیم برگزار شود، باعث سلب اعتماد خواهد شد.

قناعتی با بیان اینکه برای داشتن سازمان نظام پزشکی مطلوب باید انتخابات آن به درستی برگزار شود گفت: وعده برگزاری انتخابات الکترونیک باعث ایجاد شور و هیجان در پزشکان شده بود و ما امیدوار بودیم که مدیریت جدید نظام پزشکی با میزان رأی بالا جوابگوتر، منسجم‌تر و راهگشاتر باشد که از مسئولین می‌خواهم با اصلاح روند چه به صورت الکترونیک یا دستی انتخابات نظام را پزشکی تکرار کنند.




9287611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری تهران در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با دبیرخانه دائمی این جشنواره همکاری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است