گوناگون 09:05 - 01 بهمن 1399

خشم آمریکا از شعاع اثرگذاری آستان قدس رضوی در ایران و جهان

سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن محکوم کردن اقدام شرم‌آور دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی، اظهار داشت: آستان قدس رضوی تاکنون منشأ اقدامات ارزنده و خدمات گسترده در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: برای مثال آستان قدس رضوی در حوزه سلامت با تأسیس بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مجهز در مناطق مختلف پیشگام خدمت‌رسانی به بیماران به ویژه محرومان است، با حمایت از تشکل‌های مردمی و دستگیری از نیازمندان و فقرا درصدد کاهش مشکلات معیشتی است و در حوزه فرهنگ همواره با اجرای برنامه‌های متنوع برای زائران داخلی و خارجی و همچنین راه اندازی کتابخانه های متعدد به ارتقای دانش و رشد فرهنگی و اعتقادی جامعه کمک می‌کند. این نوع فعالیت‌های تبلیغی سبب تحکیم باورهای دینی و پیوند مردم با ائمه اطهار (ع) می‌شود تا با الهام گیری از عترت رسول‌الله (ص) در مسیر حق گام بردارند، دولتمردان آمریکا هم از این همه خدمت، محبوبیت و تأثیرگذاری عصبانی هستند زیرا آنها تنها به ترویج و توسعه ارزش‌ها، آداب، رسوم و سبک زندگی آمریکایی در کشورهای دیگر می‌اندیشند.

خشم و غضب آمریکا از شعاع اثر گذاری آستان قدس رضوی

حسینی با اشاره به ماجرای کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ عنوان کرد: بعد از کودتا آمریکایی‌ها برای ترویج فرهنگ آمریکایی در ایران تلاش زیادی کردند، از جمله با راه‌اندازی مؤسسه انتشارات فرانکلین کتاب‌های آمریکایی را به فارسی ترجمه کردند تا از این طریق مردم به سمت و سوی فرهنگ غرب گرایش پیدا کرده و فرهنگ ایرانی اسلامی را به تدریج فراموش کنند. بنابراین اگر امروز آمریکا با مرکز نورانی آستان قدس رضوی که در جهت تحکیم ارزش‌های اسلامی و اعتقادی مردم گام بر می‌دارد، دشمن است و آن را تحریم می‌کند به پندار باطلش می‌خواهد تا حدودی مانع فعالیت‌های ارزشمند این مجموعه شود که البته تصورش بیجاست.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش هدایت‌گری آستان قدس رضوی را در ایران و جهان انکار ناپذیر دانست و گفت: خشم و غضب آمریکا از شعاع اثرگذاری آستان قدس در ایران و سایر کشورهاست.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک مبانی توحیدی، نبوی، علوی و رضوی در جهان است، اظهار داشت: در گذشته برای توجیه دشمنی خود با اسلام، اظهار و ادعا می‌کردند که با مسلمانان افراطی مخالفند اما امروز بی پروا با رفتاری گستاخانه اماکن مقدس را هم تحریم می‌کنند و ماهیت و طینت پلید خود را در اسلام ستیزی بیش از پیش آشکار می‌سازند. همانند سوزاندن قرآن کریم و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در اروپا که بیانگر مخالفت سران غرب با اصل و اساس اسلام ناب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

تحریم آستان قدس رضوی؛ رذالت و دشمنی عریان آمریکا با اسلام

حسینی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان از جمله برادران اهل سنت نسبت به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) احترام خاصی قائلند، تصریح کرد: قاطبه مسلمانان اهل سنت به جایگاه ائمه اطهار (ع) احترام می‌گذارند و بعضاً به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند؛ بنابراین وقتی مرکز مکان شریفی چنین مورد عنایت و توجه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است به طور طبیعی آمریکا با آن مقابله می‌کند زیرا دشمن آئین نجات بخش اسلام است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با خطاب قرار دادن مسؤولان و مجامع ذی ربط خواستار مقابله و واکنشی درخور با این اقدام خصمانه شد و گفت: صاحبان تریبون، اهالی قلم، مسئولان، اساتید حوزه و دانشگاه، جامعه نخبگانی، رسانه‌های داخلی و برون مرزی باید این حرکت ناصواب را تحلیل و محکوم کنند. همچنین نمایندگان ایران در کشورهای جهان، نسبت به ماهیت پلید آمریکا و این اقدام ناشایست روشنگری کنند و دوستداران انقلاب اسلامی مثل جبهه مقاومت و مسلمانان آزادی خواه سراسر جهان، رویکرد و چهره حقیقی استکبار جهانی را افشا کنند، تا آمریکا بداند این گونه حرکات برایش هزینه سنگینی دارد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این روشنگری باید صورت گیرد تا ملت‌ها تحت تأثیر تحریف‌ها و تبلیغات دروغین آمریکا که مدعی طرفداری از آزادی، صلح، امنیت و دوستی با ملت‌ها است، قرار نگیرند. همچنین مسؤولان بحث‌های حقوقی این گونه تحریم‌های خبیثانه را دنبال کنند، نکته دیگر اینکه در پایان عمر ننگین دولت ترامپ، کسانی که رذالت و دشمنی عریان آمریکا را می‌بینند و باز می‌گویند مذاکره کنیم و بایدن به برجام برگردد، چطور می‌خواهند رفتارهای این چنینی دولت آمریکا را توجیه کنند؟


10911993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است