استانی 14:21 - 10 مهر 1399
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان خبر داد:
ایسنا/کردستان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 885 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش کشفیات را داریم.

کشف 885 کیلوگرم مواد مخدر در کردستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 885 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش کشفیات را داریم .

به گزارش ایسنا، سرهنگ فرامرز شاکری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان امروز، ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: تمرکز  پلیس مبارزه با مواد مخدر را بر انجام کارهای اطلاعاتی ذکر و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 885 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش کشفیات را داریم .

وی افزود: از این میزان 70 درصد تریاک، 7 درصد حشیش و مابقی سایر انواع مواد مخدر بوده است و بیشترین فراوانی مربوط به تریاک، حشیش و شیشه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بالغ بر هزار و 668 نفر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیری داشتیم که از این تعداد 53 نفر قاچاقچی، 535 نفر خرده فروش، 57 نفرتوزیع کننده و مابقی سایر افرادی که در امر توزیع و حمل مواد مخدر نقش داشته‌اند.

کشف و ضبط 89 دستگاه خودرو در استان کردستان

وی بیان کرد: در این مدت نیز 89 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع‌کنندگان کشف و ضبط شد وتحویل پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر شده است.

سرهنگ شاکری از انهدام دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و اعلام کرد: افراد مرتبط با این دو باند نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: اعتیاد و مواد مخدر ام المصائب است و بستر بسیاری از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت، فرار از منزل، همسر آزاری و کودک آزاری و قتل است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اشاره به اینکه اعتیاد امروز دامن بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است، بیان کرد: بیشترین آسیب اعتیاد گریبانگیر کودکان و فرزندان خانواده‌هاست و یکی از دلایل گرایش فرزندان به اعتیاد، وجود والدین معتاد بوده است.

سیگار و قلیان، دروازه ورود به اعتیاد

وی عنوان کرد: سیگار و قلیان، دروازه ورود به اعتیاد است لذا باید خانواده‌ها در این زمینه مراقبت و محافظت لازم از فرزندان خود را به انجام دهند.

سرهنگ شاکری کاهش سن گرایش به مصرف مواد مخدر را زنگ خطری برای خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت‌های لازم در ارتباطات و مراودات فرزندانشان و جلوگیری از دوستی با افراد ناباب را داشته باشند چراکه ۵۰ درصد علل اعتیاد جوانان دوستان ناباب هستند.

وی اعلام کرد: اعتیاد در واقع تبدیل هستی به نیستی است و جایگاه اجتماعی، اقتصادی و وضعیت مالی تا تمام موقعیت‌های فردی را از فرد معتاد می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان به اقدامات مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر با پدیده اعتیاد اشاره کرد و  ادامه داد: تشدید اقدامات مقابله‌ای و برخورد با عناصر اصلی تهیه و توزیع موادمخدر، برخورد با توزیع‌کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده سطح شهرها و ارتقای امنیت اجتماعی مردم از اقدامات مقابله‌ای پلیس مبارزه با موادمخدر استان است.

اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر

وی اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را یکی دیگر از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان وجود معتادان متجاهر سطح شهر به یک معضل اصلی برای مردم تبدیل شد که با هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان، شورای مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی استان کردستان و مراجع قضایی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام گرفت.

وی از اجرای چند مرحله از طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از تیرماه امسال تا کنون در سطح استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۳۹۰ نفر از معتادان متجاهر سطح شهرهای استان دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد استان کردستان شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اشاره به اینکه تست کرونا از تمام معتادان متجاهر استان گرفته شده است، اعلام کرد: در این راستا معتادانی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده به بیمارستان‌ها فرستاده شده‌اند و کسانی که منفی بوده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه به کمپ‌ها تحویل داده شدند.

وی به وجود دو کمپ ترک اعتیاد در شهرستان سنندج اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر با هماهنگی شورای مبارزه به مواد مخدر 160 معتاد متجاهر به مدت سه ماه تحت مراقبت این دو کمپ ترک اعتیاد قرار می‌گیرند که امیدواریم بعد از خروج نیز تحت مراقبت ارگان‌های ذیربط باشند تا دوباره به چرخه مصرف اعتیاد باز نگردند.

انتهای پیام


10743548
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است