فرهنگی‌هنری 09:23 - 05 بهمن 1398

توجیه گردشگران خارجی برای سفر به ایران در سرزمین ماتادورها

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا با حضور نمایندگانی از آژانس‌های مسافرتی فعال در حوزه ورود گردشگران خارجی به ایران برگزار شد این آژانس‌های مسافرتی بیشتر در حوزه اروپا فعالیت می‌کردند بازاری که این روزها به دلیل اتفاقات اخیر در ایران تصور کرده با مقصد ملتهبی رو به روست.

ایران در این نمایشگاه پاویونی نیز دارد مجری برپایی این پاویون پیش از این با حاشیه‌هایی همراه بود از واگذاری آن به شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی و ادامه فعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به صورت همزمان تا اظهارات رئیس این کانون که نشان از بی میلی او برای حضور در نمایشگاه فیتور اسپانیا داشت. حسین اربابی گفته بود: با وجود نارضایتی‌هایی که در این باره وجود دارد، خوشحال بودم این نمایشگاه‌ها از کانون گرفته شده است. واقعیت این است که در فرهنگ نمی‌توان مشارکتی و دستوری کار کرد.

منتها بعد از آن و طبق فراخوانی که شرکت مادرتخصصی برای برگزاری پاویون ایران در اسپانیا داده بود، اختیارات به کانون داده شد تا امسال همانند سالهای گذشته این پاویون را داشته باشد. از طرفی با وجود اتفاقات اخیر مانند سقوط هواپیمای اوکراینی و اعلام خطای انسانی در بروز آن، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازهای خود را به مقصد ایران لغو کردند. از طرفی کنسلی تورهای گردشگری آن طور که به صورت پراکنده صحبت می‌شود، وجود دارد هر چند که هنوز آماری در این باره به صورت متقن منتشر نشده است.

بنابراین ایران هم اکنون در نمایشگاه فیتور اسپانیا درحالی حضور پیدا کرده است که تمام شرکت کنندگان آن می‌بایست به مراجعه کنندگان و شرکت‌های کارگزاری که تاکنون با آنها کار می کرده اند توضیح دهند که ایران امن است و خطری گردشگران را تهدید نمی‌کند. در این باره جعفری یکی از تورگردانان می‌گوید: چالش اصلی امسال آرام کردن تورگردانان در خصوص حوادث اخیر است. نگرانی بابت این موضوعات بیشتر زمان رایزنی‌ها را به خود اختصاص داده است. ما بیشتر در تلاش هستیم تا چهره تخریب شده ایران ا در جغرافیای گردشگری جهان بازسازی کنیم. حضور آژانس‌ها امسال در این نمایشگاه هیچ صرفه اقتصادی ندارد و فقط اعلام حضور است. ما باید جواب بدهیم که اینترنت ما وصل است، تظاهراتی در خیابان به خاطر بنزین نیست و..... نمی دانم آیا ما تورگردان هستیم و یا وزیر خارجه ایران؟

اکنون خبر خوشی که تورگردانان می‌توانند در این نمایشگاه به آن تکیه کرده و به آنها که هنوز نگران سفر به ایران هستند، اعلام کنند که شرکت هواپیمایی هلند که همیشه نسبت به امنیت پروازهایش معروف بوده است به تازگی اعلام کرده که پروازهای خود ار در آسمان ایران و عراق از سر می‌گیرد علاوه بر آن انگلیس و آلمان نیز اعلام کرده اند که پروازهای تجاری بر فراز آسمان ایران انجام خواهد شد.

نمایشگاه فیتور اسپانیا از روز دوم بهمن ماه آغاز شده است و تا روز ششم بهمن ۹۸ در شهر مادرید ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه که از سال ۱۹۸۰ آغاز شده بیش از ۱۶۰ کشور جهان حضور پیدا کرده اند. ایران نیز در میان کشورهای جهان غرفه‌ای ۳۰۰ متری را در اختیار دارد که در آن غیر از آژانس‌های مسافرتی هنرمندان نیز به ارائه آثار هنری می‌پردازند.

در این نمایشگاه همچنین، نمایندگانی متشکل از معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان‌های مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس، اروند و قشم حضور دارند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مناطق در حوزه‌های جذب توریست، سرمایه گذاری در بخش‌های هتلداری و مقاصد پروازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری را به نمایش گذاشته اند. ژئوپارک جهانی قشم نیز به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه از سوی یونسکو در غرفه اصلی ژئوپارک های جهانی در این نمایشگاه بین المللی، تابلو مستقل دارد.

«محمدرضا رستمی» معاون گردشگری دبیرخانه مناطق آزاد گزارش داده است که نشستی با هیئت و کمیته گردشگری کشور کرواسی برگزار شد از آنجا که وظیفه این کمیته هماهنگی بین شرکت‌های مختلف گردشگری در کشور کرواسی است، مقرر شد هماهنگی‌های لازم به منظور عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست‌های تخصصی انجام شود. در نشست با هیأت گردشگری پرتغال نیز تبادل اطلاعات در خصوص ظرفیت‌های ایران انجام شد.

رستمی دیداری نیز با یک شرکت گردشگری داشت و گفت: درباره ایجاد تور ترکیبی ایران و امارات یا ایران و ترکیه، ایجاد دفتر کار آن شرکت در کیش و همکاری با شرکت‌های گردشگری مناطق آزاد صحبت شده است.


10360354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است