استانی 15:13 - 05 بهمن 1395
کارشناس تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
بیرجند- کارشناس پشتیبانی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید اماکن زیارتی و بقاع متبرکه شهرسان بیرجند برای تردد معلولان مناسب سازی شود.

اماکن زیارتی بیرجند برای تردد معلولان مناسب سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی میر پیش از ظهر سه شنبه در کمیته مناسب سازی بهزیستی شهرستان بیرجند اظهار کرد: باید با همکاری اداره اوقاف بیرجند، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه این شهرستان برای ورود و تردد معلولان مناسب سازی شود.

وی ادامه داد: همچنین در ساخت و سازهای جدید اماکن زیارتی باید برای تردد قشر سالمند، ناتوان و معلول جامعه نیز تمهیداتی لحاظ شود.

میر با تاکید بر مناسب سازی مکان های عمومی و مساجد برای معلولان اظهار کرد: گذاشتن رمپ در این مکان ها نقش بسزایی در تردد معلولان و سالمندان دارد.

وی با بیان اینکه نعمت سلامت گوهر ارزشمندی برای انسان است، گفت: نباید اجازه بدهیم معلولیت برخی از افراد به محرومیت آن ها تبدیل شود.

کارشناس پشتیبانی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به معلولان ساکن در روستاهای بیرجند، بیان کرد: مراجعه به مراکز درمانی سطح شهر برای این افراد دشوار است.

وی ادامه داد: باید بستری برای پاسخ به نیازهای درمانی معلولان روستایی اعم از فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی در روستاها فراهم شود.

میر افزود: مسئولان ذیربط باید با قرار دادن رابط درمانی برای این افراد در روستاها شرایطی را فراهم کنند تا مشکلات درمانی این افراد در فواصل زمانی مختلف بررسی شود.

کارشناس پشتیبانی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: باید جامعه معلول را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مناسب سازی مکان هایی عمومی و فراهم کردن بستر مشارکت برای معلولان و سالمندان از اهمیت بسزایی برخوردار است.


8709106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است