سیاسی 12:53 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، نقش انتخابات در ارتقای امنیت ملی را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: مهمترین کارکرد انتخابات ارتقای امنیت ملی کشور است.

برگزاری انتخابات باشکوه توان و امنیت ملی را ارتقاء خواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در سالن همایش های شهید مطهری این ستاد برگزارشد به تبیین ویژگی ها این دوره از انتخابات و نقش اثرگذار آن بر ارتقاء توان و امنیت ملی کشور پرداخت و افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نظام اسلامی در کشور بر پایه  دو اصل "اسلامیت" و "جمهوریت" و براساس معیارهای الهی و البته با آراء مردم شکل گرفت که خود خط بطلانی بود بر تمام برداشت های نادرست از حکومت اسلامی که توسط دشمنان القاء می شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تشریح تفاوت های موجود در نظام مردم سالاری دینی و  دموکراسی غرب اشاره و با بیان این که در نظام مردم سالاری دینی اسلام و معنویت در مقابل یکدیگر نیستند بلکه در کنار هم قرار دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست بر اساس معیار های اسلامی، نظام مردم سالاری دینی را برپا و با برگزاری بیش از ۳۴ دوره انتخابات در حوزه های مختلف این امر را محقق نماید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ویژگی هایی دارد که در نظام دموکراسی غربی وجود ندارد، تصریح کرد: رأی دادن در نظام مردم سالاری دینی همانگونه که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب و  امام راحل بیان شده یک تکلیف دینی و شرعی است و این در حالی است که مردم در نظام غربی به عنوان یک شهروند که حق رای دادن دارند پای صندوق های رای حضور می یابند. حق الناس بودن رأی و انتخاب اصلح از دیگر ویژگی های انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بود که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به آنان اشاره و خاطرنشان کرد: حق الناس بودن باعث می شود فساد و تخلف در انتخابات از بین برود در حالی که این امر در نظام دموکراسی غربی یک امر قراردادی و مدنی است که امکان تخلف نیز در آن وجود دارد.

وی در معرفی خصوصیات رییس جمهوری منتخب مردم به شاخصه ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند اشاره کرد و گفت: رییس‌ جمهور منتخب باید دارای ویژگی های تدین، امانت داری، صداقت و کارایی، دارا بودن روح مردمی، مومن به هدف و ارزش های انقلاب و مردم، شجاعت و اعتماد به نفس و ایستادگی در مقابل دشمنان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این که مهم ترین وظیفه ارتش حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور است، افزود: اولین مزیت برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارتقای امنیت کشور در داخل و خارج از کشور است.

به گفته وی حضور گسترده و حداکثری در انتخابات منجر به ثبات سیاسی کشور و در نهایت تعادل و ثبات جامعه و ارتقای امنیت موثر در سطح ملی خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ، مزیت دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری را نزدیک شدن دیدگاه های مردم و دولت دانست و گفت: دولتی که با انتخاب مردم روی کار می آید از خواست و نیاز مردم آگاه است و براساس آن عمل می کند و خود عامل دیگری در راستای ثبات سیاسی و ارتقای امنیت در سطح ملی و فرا ملی است.

گفتنی است در همایش سیاسی فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در سالن همایش های شهید مطهری در ستاد نزاجا برگزار شد، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نزاجا و جمعی از روحانیون و فرماندهان ارتش نیز حضور داشتند


9056455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است