اقتصادی 12:08 - 30 دی 1399
واردات بنزین روسیه در پی پایان ممنوعیت چهار ماهه واردات فرآورده های نفتی پالایش شده، در نوامبر نسبت به اکتبر هشت برابر افزایش یافت.

واردات بنزین روسیه افزایش یافت

به گزارش ایسنا، پس از ریزش قیمت نفت و فروپاشی تقاضا در نتیجه شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، دولت روسیه در فاصله ژوئن تا اکتبر واردات فرآورده های نفتی پالایش شده شامل بنزین، دیزل و سوخت جت را ممنوع کرد تا از صنعت پالایش خود در برابر واردات ارزان حمایت کند. دولت روسیه در آن زمان در فرمانی اعلام کرده بود ممنوعیت واردات بنزین، دیزل، سوخت جت و گازوئیل اجرایی شد تا امنیت انرژی فدراسیون روسیه و ثبات بازار داخلی سوخت تضمین شود.

روسیه از اوایل آوریل که قیمت نفت سقوط کرده و باعث ارزانتر شدن فرآورده های نفتی خارج از روسیه شده بود، سرگرم بررسی چنین اقدامی بود. با این حال در روسیه قیمت سوختها به دلیل ماهیت مقررات این کشور تغییر چندانی پیدا نکرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی سابق و معاون نخست وزیر روسیه در اواخر آوریل اظهار کرده بود تقاضا برای فرآورده های نفتی در جایگاههای سوخت روسیه به دلیل قرنطینه در بهار ۴۰ تا ۵۰ درصد سقوط کرد.

تولید بنزین در پالایشگاههای نفت روسیه در ماه مه که این کشور تولیدش را در راستای توافق جدید محدودیت عرضه اوپک پلاس محدود کرد و همچنین به دلیل تقاضای کمتر برای سوخت در دوران قرنطینه، به پایینترین سطح در ۱۵ سال اخیر کاهش یافت.

انجمن فروشندگان سوخت مستقل روسیه در ژوئن اعلام کرده بود بازار تا شش ماه دیگر نباید منتظر بازگشت تقاضا به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پس از این که ممنوعیت واردات سوخت در اول اکتبر پایان پذیرفت، واردات در نوامبر نسبت به اکتبر از نظر حجمی هشت برابر و از نظر ارزش هفت برابر افزایش یافت. طبق آمار سرویس گمرک فدرال روسیه، ارزش واردات بنزین در نوامبر ۴.۹ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام


10910585
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است