اقتصادی 11:25 - 20 آذر 1398
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و در آستانه اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات چین، کاهش پیدا کرد.

نفت در بازار جهانی ارزان‌تر شد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۴ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۳ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت بازرگانی ژاپنی میتسوبیشی، همه منتظر برداشت قابل توجه ذخایر نفت آمریکا بودند اما آمار رشد ذخایر را نشان داد.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم دسامبر، به میزان ۱.۴ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۴۷ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

تنش‌های تجاری آمریکا و چین همچنان دورنمای تقاضا را تیره کرده و مهلت ۱۵ دسامبر برای اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چینی به سرعت نزدیک می‌شود.

به گفته نونان، با توجه به این که پیش بینی می‌شود بازار در سال میلادی آینده با رشد تولید نفت شیل و آغاز فعالیت پروژه‌های جدید دچار مازاد عرضه شود، هر گونه تعرفه بیشتر به تقاضا و به نوبه خود به قیمتها لطمه خواهد زد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد آمریکا به دلیل افزایش تولید که وابستگی به نفت خارجی را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است، در مسیر تبدیل شده به یک صادرکننده بزرگ در سال ۲۰۲۰ است. پیش بینی می‌شود تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ با ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رشد، به ۱۲.۲۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که اندکی کمتر از پیش بینی رشد ۱.۳ میلیون بشکه ای تولید در گزارش قبلی این آژانس است. همچنین انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹۳۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۳.۱۸ میلیون بشکه در روز برسد.

عامل دیگری که به عرضه جهانی نفت خواهد افزود، برنامه شرکتهای اکسون موبیل و هس کورپ برای صادرات نفت خام از گویان در فاصله ژانویه تا فوریه است که نقطه عطفی برای جدیدترین تولیدکننده نفت آمریکای لاتین خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کرده‌اند که تولید نفت خام ونزوئلا در نوامبر بیش از ۲۰ درصد نسبت به اکتبر رشد کرد و به بالاترین حد از زمان تشدید تحریمهای آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA در اوت رسید.

سرمایه گذاران همچنین به رویدادهای مهم هفته جاری شامل انتخابات انگلیس در روز پنج شنبه و نشست بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا چشم دوخته‌اند که روی معاملات تاثیر خواهند گذاشت.

انتهای پیام


10316442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است