استانی 01:43 - 14 مرداد 1400
مدیر مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم خبرداد
ایسنا/قم رئیس مرکز آموزش علمی کابردی جهاد دانشگاهی قم از بورس دانشجویان برتر این دانشگاه‌ از مهر سال جاری خبر داد.

بورسیه دانشجویان علمی کاربردی از مهرماه سال جاری

محمد رستمی ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: از 24 مردادماه پذیرش دانشگاه علمی کابردی از طریق سایت سازمان سنجش، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در 12 رشته آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رسالت جهاد دانشگاهی در بحث ارتقاء مهارت و مسئله‌محور بودن، انتخاب رشته‌ها در سه گروه فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و حوزه کسب و کار دانشجو جذب می‌کند. این سه گروه دارای رشته هایی مانند گرافیک، موشن گرافی، عکاسی، حسابداری، طراحی صفحات وب، مترجمی زبان انگلیسی وغیره می‌باشند.

رستمی از بورس دانشجویان برتر دانشگاه‌های علمی کابردی از مهر امسال خبر داد و اظهار کرد: بورس دانشجویان تا به حال در مراکز علمی کاربردی اتفاق نیفتاده است؛ این کار سبب ارتباط با حوزه صنعت و تأمین نیروی آن‌ها از میان دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: دانشجویانی که مرتبه و ظرفیت علمی خوب یا رتبه و معدل بالایی دارند از طرف صنعت بورس می‌شوند تا هزینه تحصیل آن‌ها در دانشگاه علمی کاربردی پرداخت شود و در ازای آن دانشجو تعهد می‌دهد در زمان تحصیل و پس از آن در آن صنعت فعالیت کند.

رئیس مرکز آموزش علمی کابردی جهاد دانشگاهی قم با تأکید بر اینکه سیاست دانشگاه علمی کاربردی تربیت دانشجوی دست به آچار است نه یک نخبه علمی به معنای نظری گفت: به همین دلیل رشته‌های این دانشگاه ویژه بازار کار بوده و تنوع زیادی دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در دانشگاه تهران مهندسی کامپیوتر در رشته‌های نرم افزار و سخت افزار است در دانشگاه علمی کاربردی رشته‌های فناوری اطلاعات اینترنت و شبکه، برنامه نویسی تحت وب، برنامه سازی کامپیوتری، امنیت شبکه و غیره می‌باشد؛ یعنی به رشته‌ها گرایش تخصصی داده شده که دانشجویان با مهارت وارد بازار کار شوند.

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه های صنعت نیاز به نیرو دارند اما از نوع با مهارت که تربیت آن وظیفه دانشگاه است و بورس می‌تواند این دو را به یکدیگر متصل کند؛ به همین دلیل صنعت حاضر است در ازای تربیت دانشجویی که مهارت مورد نیاز را داشته باشد هزینه بپردازد.

رستمی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در هر مقطع تحصیلی 530 ساعت کارورزی و کاربینی و پروژه‌های عملی دارند که براساس کارشان در صنعت باید انجام شود پس دانشجو در طول تحصیل برای کارفرما کار می‌کند اینگونه صنعت و دانشگاه به طور مشترک یک دانشجو را تربیت می‌کنند.

وی در رابطه با ظرفیت دیگر مراکز علمی کاربردی عنوان کرد: ظرفیت دیگری که در مرکز علمی  کاربردی غیر از حوزه آموزش وجود دارد مرکز نوآوری است که حوزه طراحی و بسته‌بندی به عنوان یک موضوع تخصصی در آن بررسی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این مرکز از سال گذشته آغاز به کار کرده و هم اکنون دو هسته نوآور در آن مشغول به فعالیت هستند؛ دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه می‌توانند برای ارتقاء خود و تبدیل ایده به محصول در فرآیند کاری خود اقدام کنند.

انتهای پیام


11175966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است