استانی 16:54 - 01 شهریور 1396
استاندار قم خبر داد:
استاندار قم گفت: در هفته دولت 204 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 451 میلیارد تومان در استان قم افتتاح می شود.

افتتاح 204 پروژه عمرانی در استان قم همزمان با هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید مهدی صادقی امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: در این هفته 204 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 451 میلیارد تومان در استان قم افتتاح می شود.

استاندار قم تصریح کرد:دولت یازدهم در دوره 4 ساله خود با شرایط بدی روبرو بود اما با اتکاء به مردم و روش های اعتدالی و تدبیر و امید به آینده و حمایت های رهبری و پشتیبانی مردم مسیر را پیمود و شرایطی را به وجود آورد که بر مشکلات غالب شد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص رشد قبل از دولت یازدهم منهای 8 درصد در دوران 91 و 92 بود که تغییر کرد و نرخ تورم نیز از 45 درصدی به تک رقمی رسید و توفیقات برجام کمی از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

صادقی اظهار کرد: در دوره 4 ساله اقدامات توسعه ای خوبی در دولت صورت گرفت و در جهت رفع موانع گام هایی برداشته شد و به ویژه در دو سال اخیر در استان قم نیز حرکت های اقتصادی شکل گرفت.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر بیش از 2200 واحد در استان قم، پایش و بررسی شد و 150 واحد را در جهت افزایش فعالیت ها در ریل تولید و اشتغال قرار گرفت و 220 میلیارد تومان گردش مالی برای آنها در جهت رشد اقتصادی تامین شد.

استاندار قم عنوان کرد: در طول 4 سال گذشته 1526 پروژه با اعتبار 1 هزار و 309 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و ما امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های بیشتر بخش زیادی از مشکلات را رفع کنیم. همچنین در این مدت بالغ بر  11 هزار و 455 میلیارد تومان تسهیلات در بخش های کشاورزی و صنعت و خدمات پرداخت و 28 هزار شغل ایجاد شده است.

صادقی در مورد فرودگاه نیز توضیح داد: بر سر راه احداث فرودگاه موانعی وجود داشت که با ورود دستگاه قضائی بخشی از این مشکلات رفع شد. کارگروهی در این باره تشکیل شده و مصوبات را دنبال می کند تا با انتخاب سرمایه گذار جدید قدم های اساسی را برداریم. بحث حقوق مردم، ما را بر آن داشت تا در پروژه وارد شویم و حقوق مردم را در نظر بگیریم. امید است به زودی مشکلات و چالش‌های اجرای این پروژه رفع شود.

استاندار قم در مورد اجرای پروژه‌هایی مخالف با مولفه های زیست محیطی بیان کرد: راه اندازی واحد سرب مشکلاتی را داشت و مراحل قضایی را پیمود. ما مخالف افزایش و ادامه کار واحدهای آلاینده هستیم.

وی در مورد حرکت های دولت و مدیران در قم اظهار کرد: ما بر اعتدال اعتقاد داریم و همواره فراجناحی حرکت کرده‌ایم و با تکیه بر همین روش و عقلانیت در جهت ایجاد همگرایی در انجام کارها گام برداشتهایم.

صادقی در مورد فعالیت های فرهنگی استانداری تصریح کرد: ما در وسع و توان خود در این عرصه گام بر می‌داریم اما موسسات و دستگاههایی که در این راستا بودجه و اعتبار و سهم دارند باید به انجام وظیفه بپردازند. مشکلات فرهنگی باید در رفتار و عمل رفع شود و همه باید برای تقویت بنیه فرهنگی جامعه تلاش کنند به خصوص دستگاه‌های فرهنگی با هم گرایی این مشکلات را رفع کنند.

استاندار قم در مورد عملکرد دولت عنوان کرد: نمره قبولی دولت وابسته به رضایت مردم است. در این راستا شاخص هایی در انجام وظایف وجود دارد که استان قم در برخی از این شاخص ها موفقیت‌هایی داشته است.

وی در خصوص دیگر فعالیت های دولت به خصوص در دو سال گذشته بیان کرد: مجوز اوراق مشارکت برای تامین بدهی های واحدهای دولتی به شهرداری به مبلغ 700 میلیارد تومان یکی از اقدامات مهم با همکاری مسئولان در این دوره است. یکی دیگر از اقدامات، سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی به میزان 3 هزار و 54 میلیارد تومان است. همچنین ارتقای رتبه استان در آبیاری نوین از رده 30 به رده 9 از دستاوردهای مهم است که با توجه به کمبود آب از شاخصه های مهم به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: احیای 135 قنات کشاورزی و اجرای آبیاری تحت فشار در 5600 هکتار و در دست اجرا به میزان 8100 هکتار از اقدامات دیگر است که در این بخش از رتبه 30 به 5 دست یافتیم.

استاندار قم ادامه داد:در سال 93 در سفر ریاست جمهوری 27 طرح تصویب و اعتباری بالغ بر 315 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که بخشی از این پروژه ها در حال تکمیل است. همچنین در این مدت 192 پروژه رهبری با اعتبار 360 میلیارد تومان اجرایی شد ضمن اینکه آغاز عملیات قطار سریع السیر قم تهران و اصفهان و تکمیل سد کوچری منبع اصلی آب قم و راه اندازی تصفیه خانه آب قم با پیگیری های لازم از دیگر اقدامات است.

صادقی یادآور شد: اتمام و تحویل 28 هزار و 500 مسکن مهر با 1700 میلیارد تومان و اجرای طرح تحول سلامت با 141 میلیارد تومان و افزایش مراکز بهداشتی از 151 واحد به 257 واحد و پوشش صد در صدی در روستاها از دیگر فعالیت هاست.

وی توضیح داد: افزایش تخت بیمارستانی از 1470 به 2100 تخت و اجرای 51 طرح عمده آب و فاضلاب با اعتبار 992 میلیارد تومان و پروژه های راه و مسکن و توسعه راه‌ها شامل 15 طرح عمده با اعتبار بالغ بر 1 هزار و 871 میلیارد تومان از اقدامات مهم است. در بخش مخابرات، 24 طرح با اعتبار بالغ بر 534 میلیارد تومان و گاز 27 طرح با اعتبار 114 میلیارد تومان و توزیع برق 36 طرح با اعتبار 605 میلیارد تومان و در بخش آموزش و پرورش 4 طرح برابر 295 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین 34 طرح جهاد کشاورزی با 763 میلیارد تومان و 19 طرح علوم پزشکی  با 688 میلیارد و 12 طرح ورزشی با 18 میلیارد تومان و پرورش قهرمانان با 75 درصد افزایش ظرفیت از دستاوردهای مهم است.

صادقی تصریح کرد:در فناوری اطلاعات و در پهنای باند افزایش 500 درصدی را شاهد بوده ایم و سرمایه گذاری های خصوصی در احداث بیمارستان هزار تخت خوابی از جمله موارد است.

وی خاطرنشان کرد منوریل اجرایی شد و خط "بی" مترو از مسیر حمل و نقل استان حذف شد. با اقدامات لازم ساخت منوریل در حد7.4 کیلومتری متوقف شد و با پیگیری های جدی در بخش قطار شهری، ساخت خط "بی" مترو از قسمت شمال به جنوب قم را به تصویب رساندیم.

استاندار قم توضیح داد: 20 هکتار منابع طبیعی را برای ایجاد کارگاه از سمت پردیسان به طول 18 کیلومتر حفاری آغاز می کنیم و بنا داریم خط سوم مترو با مطالعات به تصویب برسانیم.

وی در مورد حوادث تلخ در روزهای گذشته در قم اظهار کرد: همه مسئولان باید پاسخگو باشند. ضعف عمده ای در پاسخگوئی در کشور وجود دارد که به آموزش و فرهنگ سازی نیاز دارد. همه به قانون پایبند باشند و از مسئولان نیز پاسخگوئی آغاز شود.



انتهای پیام


9382280
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است