گوناگون 10:26 - 01 شهریور 1396
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبرداد:
سنندج - رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از جذب و پذیرش ۷۵ هزار دانشجوی خارجی تاپایان برنامه ششم خبرداد.

جذب و پذیرش ۷۵ هزار دانشجوی خارجی تاپایان برنامه ششم

به گزارش خبرنگارمهر، مجتبی صدیقی امروز چهارشنبه در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه کردستان برگزارشد، گفت: تمامی دانشگاه های سطح کشور باید  برای بین المللی کردن دانشگاه ها نقشه راه داشته باشند.

وی بر ایجاد، آماده سازی و ارتقای زیرساخت های رفاهی و آموزشی پذیرش دانشجویان خارجی تاکید کرد و اظهارداشت: امروزه در تمام دنیا پذیرش دانشجویان خارجی فن و صنعت محسوب می شود.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه کشورمان پذیرش ۷۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی است که تحقق این مهم مستلزم تلاش های مضاعف و همکاری دستگاه های مرتبط است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری. ادامه داد: شرایطی برای معرفی توانمندی دانشگاه های کشورمان به دنیا هم چون حضور در نمایشگاه های بین المللی فراهم می شود که باید نهایت استفاده را ازآن کنیم.

صدیقی بیان کرد: در عرصه بین المللی اگر بخواهیم حضور جدی داشته باشیم و رنگینگ دانشگاه هایمان افزایش یابد باید تعداد دانشجویان خارجی و ارائه سرویس ها به این افراد ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: ۲۵ هزار و ۴۸۵ دانشجوی غیر ایرانی به شکل بورسیه و غیربورسیه ای در سطح دانشگاه های کشورمان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشجویان غیرایرانی از طریق پذیرش و شرکت در کنکور وارد دانشگاه های ما شده و می شوند که سالی چهار هزار دانشجو از این طریق جذب می شوند.

وی اظهارداشت: اختیارات جذب دانشجویان خارجی به سطح استان ها واگذار شده است.


9383132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است