علمی فناوری 11:06 - 21 تیر 1399
دبیر مجمع هماهنگی بخش خصوصی اعلام کرد
دبیر مجمع هماهنگی بخش خصوصی با اشاره به افزایش حجم آگهی های استخدامی از سوی شرکت های بخش خصوصی گفت: با توجه به شرایط فعلی اپیدمی کرونا ویروس، ۱۸ هزار تقاضای شغلی برای از سوی شرکت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص پس از ارزیابی ها به شرکت ها معرفی شوند.

ارائه ۱۸ هزار تقاضا برای جذب نیروی انسانی در شرایط اپیدمی کرونا

به گزارش ایسنا، مهندس محمد حسین قمری در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، سرمایه انسانی را مهمترین عامل در شرکت های دانش بنیان و حتی در سطح کشور دانست و افزود: این نیروی انسانی است که می تواند یک شرکت را موفق و شرکتی را با چالش های مختلف رویرو کند.

وی ادامه داد: ما با برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی از سال ۱۳۹۳ تلاش داریم تا تقاضا های شرکت های را تجمیع و به سمت آموزش های تخصصی سوق دهیم.

قمری با اشاره صرف هزینه های چند صد میلیاردی برای ارائه آموزش های مبتنی بر نیازها، خاطر نشان کرد: صنعت پزشکی سالیان است که بر اساس نیازها آموزش های تخصصی ارائه می شود از این رو فارغ التحصیلان صنعت پزشکی مشکلی در خصوص اشتغال ندارند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اضافه کرد: ولی این چرخه در سایر صنایع برقرار نیست و بعضا شرکت ها با انبوهی نیروی انسانی  است و همچنان به دنبال نیروی انسانی متخصص هستند.

وی یادآور شد: این امر منجر به افزایش حجم آگهی های استخدامی شد و امروز این حجم از روزی ۲۰ هزار موقعیت شغلی فراتر رفته است ضمن آنکه فارغ التحصیلان بیکار هستند.

قمری خاطر نشان کرد: این آزمون سعی دارد این خلاء را پر کند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: با شیوع این اپیدمی شرکت های بخش خصوصی امکان ریسک بر روی نیروی انسانی را ندارند ولی مشاهده کردیم که در چنین شرایطی میزان تقاضا برای معرفی نیروی انسانی از سوی شرکت ها رشد ۳ برابری داشته است.

به گفته وی، ۱۸ هزار تقاضای شغلی از سوی شرکت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص پس از ارزیابی ها به شرکت ها معرفی شوند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد که روند این آزمون باعث شود تا آموزش های رسمی به سمت اثر گذاری بیشتر حرکت کند.

قمری خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه هایی با دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم تا تقاضاهای خود را در بستر آموزش های موثر ارائه دهند.

در این نشست همچمین پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه معضل اشنغال رفع نخواهد شد مگر آنکه بخش خصوصی به کمک بیاید، گفت: در حال حاضر شرکت های بخش خصوصی و دانشگاهها هر کدام فعالیت خود را دارند و معاونت علمی برای جبران این خلاء، پلت فرم هایی چون شتابدهنده ها و مراکز نواوری را شکل داده است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۱۰۰ شرکت دانش بنیان افزود: از سوی بنیاد ملی نخبگان دو طرح شهید احمدی روشن و  شهید بابایی در داستای رفع نیازهای بخش صنعت از سوی دانشجویان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


10612535
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است