استانی 14:43 - 03 اردیبهشت 1393
رئیس هیئت مدیره مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا(س) جهرم با بیان اینکه در این مرکز به‌عنوان یکی از بزرگترین مراکز کشور حدود 100 معلول ذهنی دختر نگهداری می‌شود، از برگزاری مراسم تجلیل از خیرین در روز پنجشنبه خبرداد.

یکی از بزرگترین مراکز نگهداری کودکان معلول ذهنی کشور در جهرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ی فارس، از جهرم، داوود ملکوتی چهارشنبه سوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: مرکز شبانه روزی توانبخشی فاطمه الزهرا(س) جهرم با دارا بودن نزدیک به 100 معلول دختر ذهنی و جسمی در راستای خدمت‌رسانی به معلولان در سطح شهرستان جهرم و استان فارس فعالیت می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مرکز جامع توانبخشی فاطمه الزهر (س) جهرم، اضافه کرد: به سبب در معرض آسیب بودن معلولان این مرکز باید تمام وقت تحت مراقبت و کنترل قرار بگیرند و مددجویان تحت نظارت و مراقبت دقیق در این مرکز 13 نفر بوده که تعداد چهار نفر پرستار، یک مدیر فنی روانپزشک، پزشک عمومی و متخصص تغذیه دوره دیده و مجرب در سه شیفت کاری در این مرکز خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام خدمات پزشکی، دارویی بهداشتی و تغذیه‌ای در مرکز جامع توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی فاطمه الزهرا (س) جهرم به مددجویان ارائه می‌شود، افزود: به جز نگهداری از معلولان در این مرکز خدماتی مانند غربالگری بینایی و شنوایی، گفتار درمانی، فیزیوتوراپی، کاردرمانی و خدمات توانبخشی و پیشگیری از معلولیت‌ها در این مرکز انجام می‌شود.

ملکوتی با بیان اینکه منابع درآمدی که بتواند به‌طور پایدار تأمین کننده هزینه‌های جاری این مرکز باشد را در اختیار نداریم، گفت: تعداد 30 درصد معلولان در این مرکز بدون خانواده بوده و نیازمند به حمایت ویژه هستند.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی بیماران ام اس در این مرکز به‌طور رایگان ارائه می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه ماهانه نزدیک به پنج میلیون تومان صرف خرید دارو برای مددجویان این مرکز توانبخشی می‌شود، در بحث تأمین دارو با مشکل روبرو هستیم.

فرماندار سابق جهرم بیان کرد: سهم معلولان از حیات، آب و خاک کشور با افراد سالم برابری می‌کند و این موسسه خیریه افتخار خدمت‌رسانی به افراد معلول با نظارت سازمان بهزیستی را دارد و در مدیریت جدید آن، مدیرعامل و بازرس به‌طور تمام وقت مشغول به فعالیت هستند.

ملکوتی تصریح کرد: مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا(س) با 14 هزار مترمربع زیربنا از بزرگترین مراکز توانبخشی معلولان ذهنی کشور است و اداره این مرکز تنها از عهده یک مجموعه خیریه خارج بوده و نیازمند به کمک و حمایت سایر افراد جامعه است.

رئیس هیئت مدیره مرکز جامع توانبخشی فاطمه الزهرا(س) جهرم با بیان اینکه هزینه نگهداری هر نفر معلول در این مرکز ماهانه 600 هزار تومان است، افزود: به سبب اینکه معلولان دچار آسیب‌های بعدی نشوند مجبور به استفاده از داروهای خارجی هستیم و هزینه جاری این مرکز را ماهانه 60 میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: مقداری از این هزینه‌ها از طریق یارانه دولتی و بخش عمده آن نیز به‌طور مردمی و توسط خیران تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی به معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها از اهداف این مرکز است به راه‌اندازی دانشکده توانبخشی در مرکز جامع فاطمه الزهرا (س) جهرم خبر داد و خواستار حمایت مادی و معنوی مسئولان و مردم این شهرستان برای تحقق این مهم شد.

رئیس هیئت مدیره مرکز جامع توانبخشی فاطمه الزهرا (س) جهرم با اشاره به ضرورت حمایت ویژه خیران از این مرکز و لزوم اطلاع‌رسانی و تبلیغ در راستای جلب مشارکت مردم، اظهار کرد: مواد شوینده، مواد ضدعفونی کننده، پارچه، لباس، ملحفه، مواد اولیه تهیه غذا، برنج، حبوبات، روغن، گوشت و غیره از اقلام مورد نیاز این مرکز است.

ملکوتی از خیران و حامیان مرکز توانبخشی فاطمه الزهرا(س) جهرم تقدیر کرد و گفت: مراسم تجلیل از خیران و حامیان این مرکز روز پنجشنبه با حضور مسئولان جهرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام


3560139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است