علمی فناوری 14:52 - 30 دی 1398

۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید صدری با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید از وابستگی خود به نفت جدا شود و در بخش صادرات غیرنفتی قدرتمندتر ظاهر شویم، گفت: حمایت از تولید داخل جزو برنامه‌های شرکت مخابرات قرار داشته و طی دو سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم.

وی یکی از راههای نجات کشور را تقویت بخش تولیدات داخلی و صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد و افزود: با کاهش فروش نفت به دلیل تحریم‌های یکجانبه، صادرات غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

صدری با تاکید بر سیاست حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از مولفه های صادرات غیرنفتی، خاطرنشان کرد: تولید کیفی علاوه بر فراهم کردن مقدمات صادرات بیشتر، زمینه‌ساز تولید بهتر و باکیفیت‌تر است که در نهایت به بهبود وضعیت اشتغال و توسعه اقتصادی می انجامد.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات، داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد، اضافه کرد: با اقداماتی که طی یک سال گذشته در صنعت مخابرات انجام شده، ۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

وی بر لزوم توجه تولیدکنندگان داخلی به نیاز کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات داخلی مانند تعرفه‌ها برطرف شود، می‌توانیم در حوزه تولیدات مخابراتی، صادرات نیز داشته باشیم. از این رو نمایشگاهی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) می تواند زمینه ساز آشنایی و ورود شرکت ها به عرصه بین المللی باشد.

صدری با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور، ورود شرکت های فنی و مهندسی به بازارهای بین المللی است، ادامه داد: یکی از راههای ارتباط گیری شرکت‌های خدماتی و تولیدی داخلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تجار و بازرگانان خارجی و معرفی توانمندی های صادراتی این شرکت ها، می تواند حضور در نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران باشد.

چهارمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران  ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال، در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود.


10354344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است