علمی فناوری 14:45 - 21 آبان 1397
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو خبر داد
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در مراسم بزرگداشت علم در خدمت صلح و توسعه با اشاره به اینکه یونسکو جایگاه علمی کشور را به رسمیت می‌شناسد، از تصویب تاسیس باشگاه‌های یونسکو در کمیسیون ملی یونسکو خبر داد و افزود: این باشگاه‌ها حلقه واسط بین کرسی‌ها، کمسیون ملی و دولت به شمار آمده و به عنوان بخشی از شبکه جهانی به ترویج علم کمک خواهند کرد.

تاسیس باشگاه‌های یونسکو به‌زودی در کشور

به گزارش ایسنا، حجت الله ایوبی برخی افتخارات علمی این مرز و بوم را سخن «توانا بود هرکه دانا بود» فردوسی در عصر تاریکی مطلق و برتری شوالیه‌ها و نیز تاسیس دانشگاه جندی شاپور، ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال قبل از تاسیس دانشگاه سوربون و قرار گرفتن شعار «دانش و هنر برتر از قدرت و شمشیر» بر سر در این دانشگاه نام برد.

 وی تشریح کرد: در این دانشگاه که قدمت آن به ۱۷۵۰ سال پیش می‌رسد، منشور علم پزشکی و اخلاق علم مورد استفاده بوده و کنفرانسی هر سال با موضوع ارائه دستاوردهای پزشکی و با حضور وزیر بهداری ساسانیان برگزار می‌شده و این دستاوردها در قالب یک کتابچه چاپ می‌شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ضمن ابراز خرسندی از اینکه سال گذشته تولد هزار و هفتصد و پنجاهمین سال تاسیس این دانشگاه به عنوان رویداد جهانی ثبت شده است به روایت امام علی (ع) «علم سلطانی است که آنهایی که به آن دست پیدا کنند، می‌توانند سلطنت کنند وگرنه باید سلطنت دیگران را بپذیرند» اشاره و اظهار کرد: باید قدرت علمی خود را افزایش داشته و توجه داشته باشیم که در دنیای امروز چنانچه در این مسیر آهسته حرکت کنیم عقب خواهیم ماند.

ایوبی خاطر نشان کرد: با وجود اختلافاتی که بین مردان سیاست وجود دارد درمورد پیشرفت علمی در کشور، اجماع وجود دارد و یونسکو نیز جایگاه علمی ایران را به رسمیت می‌شناسد.

وی فعالیت ۱۶ کرسی یونسکو در کشور در راستای ترویج علم را یادآور شد و افزود: یک ظرفیت خاموش یونسکو در کشور، باشگاه‌ها هستند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به وجود ۲۸۰ باشگاه یونسکو در ژاپن این نهاد را حلقه واسط بین کرسی‌ها، کمیسیون ملی یونسکو و دولت دانست و گفت: باشگاه‌های یونسکو می‌توانند به عنوان بخشی از شبکه جهانی به ترویج علم کمک کنند.

انتهای پیام


9971306
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است