علمی فناوری 17:06 - 03 مهر 1397
در جلسه شورای دانشگاه تصویب شد
در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، برنامه تفصیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی بررسی شده و به تصویب رسید.

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

به گزارش ایسنا،   دکتر کلباسی، معاون آموزشی دانشگاه با توضیحاتی درباره "برنامه تفصیلی بالندگی اعضای هیات علمی" گفت: این برنامه در دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری زمان زیادی را به خود اختصاص داده و با توجه به تحولات جهانی و سرعت تولید علم و دانش در دنیا و برای عقب نماندن از صحنه رقابت علمی دنیا باید استمرار آموزش و فرایند یادگیری و یاددهی داشته باشیم زیرا دانشگاه هایی موفق هستند که هرم مناسبی میان اساتید، دانشیاران و استادیاران را تشکیل دهند و بتوانند آن را حفظ کنند که حفظ این هرم نیازمند برنامه است.

در ادامه دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، با توضیحاتی درباره این برنامه اظهار کرد: برای توسعه فرصت‌های یاددهی- یادگیری در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت دارد برنامه‌هایی تدوین شود که از این برنامه‌ها در دانشگاه با عناوینی چون توسعه هیات علمی، دانش افزایی، بالندگی، توانمندسازی، ارتقای دانش و مهارت‌ها و عناوینی مشابه یاد می شود که مخاطب آن، اعضای هیات علمی و در برخی مقوله‌ها سایر دانشگاهیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای عضو هیات علمی به عنوان کلیدی‌ترین عنصر مداخله‌گر در کیفیت دانشگاه، وابسته به میزان توسعه و نهادینه شدن فرهنگ یاددهی- یادگیری مستمر در فضای دانشگاه است که البته در ارتقای جامعه نیز موثر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، گفت: بدون شک ایجاد فضا و فرهنگ یادگیری و بالندگی مداوم هدف غایی همه برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه است و اجرای این برنامه گامی بلند برای تحقق این هدف خواهد بود. مطالعه و تدوین این برنامه با عنوان برنامه تفضیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه و در راستای تحقق اهداف مندرج در روال راهبردی " پویایی و بالندگی مستمر اعضای هیات علمی (ایجاد مرکز پویای اعضای هیات علمی و توسعه فناوری های یاددهی- یادگیری) و بسته‌های موفقیت ذی ربط انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مینایی در پایان در خصوص اصول مهم در فرایند برنامه ریزی بالندگی و توانمندسازی، موانع اثربخشی برنامه‌های بالندگی و توانمندسازی، انواع روش‌های بالندگی و توانمندسازی، دسته‌بندی مقوله‌های کلان و خرد بالندگی اعضای هیات علمی و مهارت‌های آموزشی، پژوهشی، فردی و اجتماعی و معرفتی، مدیریتی و تخصصی و برنامه ویژه بالندگی استادان جدید الاستخدام مطالبی را عنوان کرد سپس اعضای شورا، نظرات خود را اعلام کرده و برنامه تفصیلی با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام


9919066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است