استانی 19:32 - 25 مرداد 1399
شهردار شیرین سو:
ایسنا/همدان شهردار شیرین سو از مردم خواست مسئولان شهر را برای پیشگیری و مقابله با کرونا به مانند گذشته یاری کنند.

مردم، مسئولان را در مقابله با کرونا یاری کنند

سیدمصطفی موسوی شنبه ۲۵ مردادماه در مراسم تقدیر از مدافعان سلامت شهر شیرین سو، اظهار کرد: در ماه های اخیر کشور میزبان مهمان ناخوانده ای است که موجب بروز مشکلات در بخش‌های مختلف کرده است و متأسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان را نیز از دست داده ایم.

وی بیان کرد: با توجه به ناشناخته بودن کروناویروس، اطلاعات ما در گذر زمان تکمیل شده و به موفقیت هایی نیز دست یافته ایم که این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی گروه‌های مختلف از جمله همکاری و مشارکت  عظیم ملت ایران در راستای مبارزه با کرونا بوده است.

موسوی ضمن تأکید بر نقش آموزش و اطلاع‌رسانی در مبارزه با بیماری کرونا افزود: هر کدام از بخش‌ها و نهادها باید با تقسیم کار به جلو پیش روند که در این میان نقش کلیدی صدا و سیما و رسانه‌ها با توجه به اینکه وظیفه اطلاع‌رسانی را دارند و همچنین آموزش و پرورش بسیار چشمگیر است چرا که بسیاری از رفتارهای پرخطر با آموزش کافی و اطلاع‌رسانی قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی، روحانیت، خیرین، بسیجیان و آحاد مردم در ریشه کن کردن این بیماری بیان کرد: برای ریشه‌کنی این بیماری حضور همه اقشار مردم در کنار مسئولان امری ضروری است و دولت و شهرداری ها به تنهایی نمی توانند بر این بیماری پیروز شود.

موسوی در ادامه گفت: همانطوری که ملت غیور ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی لحظات سخت با حضور در صحنه موجب خلق شگفتی و باعث پیروزی بر مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ... شدند در زمان شیوع این بیماری نیز با تشکیل کمیته‌های مردمی به صورت خودجوش تا حدود زیادی باعث کاهش شیوع این بیماری شده اند.

شهردار شیرین سو فاصله‌گذاری اجتماعی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا را امری تأثیرگذار دانست و ادامه داد: در ابتدای سال شاهد اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی ستاد مقابله با کرونا بودیم که اجرای آن موجب کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان و افراد فوت شده نسبت به اوایل شیوع بیماری شد که لازم است همچنان فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم عزیز رعایت شود.

به گفته شهردار شیرین سو، متأسفانه بعد از گذر از موج اول شیوع ویروس عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی همچنین با برگزاری مراسمات عروسی و عزا و تجمعات غیر ضروری موجب شیوع موج دوم بیماری کرونا شدند که باوجود رعایت بهداشت فردی توسط افراد دیگر دوباره آمار اطلاعات و روند افزایشی به خود گرفته است.

موسوی در ادامه با تأکید بر نقش بهداشت فردی و مسئولیت پذیری شهروندی در مواجهه با بیماری کرونا خاطرنشان کرد:  با توجه به محدودیت بودجه و امکانات دولتی برای مهار این بیماری باید از مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در زمینه مقابله با کرونا بیشترین بهره را برد.

موسوی با اشاره به تبعات مثبت بیماری کرونا اظهار کرد: درست است که این بیماری موجب گرفتاری ها و مشکلاتی برای مردم شده اما از طرفی نیز موجب به مشارکت آحاد مردم در پویش های مختلف همچون دوخت ماسک، لباس محافظ، توجه به نیازمندان، سالمندان و مشارکت جدی در رزمایش‌های همدلی و کمک های مومنانه نیز شده است.

شهردار شیرین سو در ادامه گفت: این مشارکت های مردمی ریشه در معنویت و خداباوری مردم ایران اسلامی داردکه مصداق بارزی در تقویت سرمایه های اجتماعی به حساب می‌آید که از این ظرفیت مردم می توان در بهبود وضعیت موجود و مقابله با بحران‌های احتمالی حداکثر استفاده را برد.

شهردار شیرین سو مشارکتهای مردمی، کمیته گندزدایی و بهداشت محیط، اجرای طرح غربالگری و فاصله گذاری اجتماعی، پیش بینی مواد ضدعفونی‌کننده لازم به منظور گندزدایی و ضدعفونی شهر و مبلمان شهری را از جمله برنامه هایی دانست توسط نیروهای شهرداری اجراشده است و ادامه دارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت مردم در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا گفت بهترین راه مقابله با این بیماری ناشناخته، استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از ورود در اجتماعات غیر ضرور می باشد بنابراین از شهروندان عزیز و فهیم شیرین درخواست دارم با رعایت این نکات در ریشه‌کنی مهمان ناخوانده ما را یاری کنند.

انتهای پیام


10668546
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است