گوناگون 12:22 - 05 بهمن 1395
پژوهشگر تونسی:
منذر المنصر، پژوهشگر تونسی گفت: گفتگوهای فرهنگی تاثیر زیادی در نزدیک شدن کشورها برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای دارد، بنابراین در این خصوص ایران نقش مهمی در دفاع از امت اسلامی دارد.

ایران نقش مهمی در دفاع از امت اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منذر المنصر، پژوهشگر و استاد دانشگاه تونسی در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب ، با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی در زمینه گفت‌وگوی فرهنگی میان ایران و جهان عرب، گفت: بدون شک برگزاری کنفرانس‌هایی نظیر این، نقش مهم و مثبت خواهد داشت. گفت‌وگو میان کشورهای اسلامی به ویژه در شرایطی  کنونی منطقه که تفرقه به اوج رسیده، ضرورت دارد.

وی افزود: همه می‌دانند که اگر بخواهیم دیدگاه‌های میان ملت‌ها را به هم نزدیک کنیم باید به اصول گفت‌وگو پایبند باشیم و بهترین راهکار نیز تمرکز بر مسائل مشترک است. همچنین می‌توانیم بر نمادهای فرهنگی و مشترکات تمدنی و فرهنگی دو جانبه متمرکز شویم.

استاد تونسی در ادامه افزود: نفود استکبار و استعمار  جهانی صهیونیسم در منطقه همه ثمره و نتیجه تفرقه و عدم یکپارچگی است. پس هر کنفرانسی که برای وحدت میان امت و نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تمرکز بر مشترکات برگزار شود نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی از مسائل مهم اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تاثیرگذاری در حمایت از مسائل مهم جهان اسلام دارد و بسیاری به این نقش آفرینی ایران تکیه کرده‌اند، چون ایران یک کشور بزرگ و با امکانات و توانمندی‌های فراوانی است که برخی کشورها در منطقه از آن بی بهره هستند.

پژوهشگر تونسی در ارتباط با تحولات سیاسی در ایران نیز بیان داشت: ایران تجربیات بسیار موفقی در مسائل سیاسی دارد که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۹۷۹ میلادی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین آنهاست و ما شاهد هستیم که ایران از آن سال تاکنون پنجه در پنجه دشمنان امت اسلامی انداخته و همواره از مسائل سرنوشت ساز جهان اسلام و در صدر آنها مسئله  فلسطین پشتیبانی کرده است.

منذر المنصر در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه، افزود: بدون شک گروه‌های تروریستی آینده‌ای ندارند و سرنوشت آنها شکست و فرار از اراضی سوریه و عراق است.

وی افزود: گروه‌های تروریستی در نهایت شکست خواهند خورد اما اینکه چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد به میزان قدرت ما برای نزدیک کردن دیدگاه‌های‌مان در مواجهه با این پدیده مرتبط است. این گروه‌های تروریستی تکفیری زمانی که تفرقه بین کشورهای اسلامی رخ دهد می‌توانند به راحتی تحرکات خود را انجام دهند. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر کاری برای وحدت جهان اسلام انجام شود در واقع در مواجهه با گروهک‌های خبیث در منطقه است که وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده‌اند.


8707898
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است