استانی 17:59 - 13 آذر 1395
مدیر کل سابق کتابخانه های لرستان مطرح کرد؛
خرم آباد - مدیر کل سابق نهاد کتابخانه های عمومی لرستان گفت: کتابخانه مرکزی این استان ۱۵ سال از عمر آن می گذرد و اما همچنان در هاله ای از ابهام به سر می برد.

پروژه ۱۵ ساله کتابخانه مرکزی لرستان همچنان در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مختارپور عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی در کتابخانه های عمومی استان این بوده که ساختمان های آنها  با هدف کتابخانه ساخته نشده است اظهار داشت: همچنین چالش دیگر این نهاد، نیم ساخت ماندن کتابخانه های آن بعد از چندین سال است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: اولویت اول کاری رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی فوق برنامه درکتابخانه ها و تبدیل کتابخانه های ایستا با پویا بوده است.

مدیر کل سابق نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با بیان اینکه در این مدت دو سند همکاری با کانون پرورش فکری لرستان و آموزش و پرورش استان منعقد شده است عنوان کرد: انتخاب کتابخانه وحدت فرهنگی استان، برگزاری مسابقات مناسبتی کتابخوانی، برگزاری ۷۲ نشست کتابخوانی در مدارس و بیش از ۹۰ نشست در سطح استان، برگزاری جشنواره رضوی کتابخوانی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

مختارپور همچنین با بیان اینکه اولویت دوم ما شاداب سازی محیط کتابخانه ها با هدف استفاده حداکثری از کتابخانه های موجود بوده است گفت: یکی از چالش های اصلی در کتابخانه های عمومی استان این بوده که اکثر آنها با هدف کتابخانه ساخته نشده اند.

وی بیان داشت: در این راستا با هم فکری های انجام شده، سعی بر استفاده حداکثری از منابع، امکانات، ایجاد تغییرات فیزیکی، معماری، دکوراسیون داخلی کتابخانه ها و تغییرات کتابخانه های مستقل بخش کودک شده است.

مدیر کل سابق نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با تاکید بر اینکه اولویت سوم ما پیگیری اعتبارات پروژه های عمرانی نیمه ساخت در استان بوده است افزود: در حال حاضر ۹ پروژه کتابخانه ای در حال ساخت در لرستان داریم در راس آن کتابخانه مرکزی استان است.

مختارپور با بیان اینکه کتابخانه مرکزی لرستان ۱۵ سال از عمر آن می گذرد اما همچنان در هاله ای از ابهام به سر می برد گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح سه کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه روستایی آن هم بعد از هشت سال خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای کتابخانه مرکزی لرستان امسال دو میلیارد اعتبار مصوب شده است گفت: همچنین این پروژه، جزء پروژه های مقاومتی استان است.


8441748
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است