استانی 20:01 - 21 تیر 1399
استاندار کرمان:
ایسنا/کرمان استاندار کرمان تصریح کرد: اگر بخواهیم می توانیم خدمات را الکترونیکی بکنیم اما فکر می کنم اراده و علاقه ای در این زمینه نیست.

اراده ای برای اجرایی کردن دولت الکترونیک در کرمان وجود ندارد

دکتر"محمدجواد فدائی" عصر امروز ۲۱ تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان اظهار کرد: این شورا شورای مهمی است و کارآیی سیستم اداری خیلی مهم است زیرا هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم، ابزار کار، سیستم اداری است.

وی با اشاره به اینکه شورا عملا در یک سال گذشته کار زیادی انجام نداده، افزود: اگر عملکرد شورا را ملاک کارآیی دستگاه های اداری بگیریم، از سال قبل چقدر کارآیی افزایش پیدا کرده است؟

فدائی تصریح کرد: موضوع مهمی است و باید جلسات بیشتری برگزار شود و بنده فکر می کنم اگر دولت الکترونیک را کامل در دستگاه ها پیاده کنیم، کارآیی دستگاه ها خیلی افزایش یافته و خیلی از مشکلات کنونی از بین می رود.

استاندار کرمان بیان کرد: در زمینه رضایت مردم از دستگاه های دولتی باید بیشتر کار شود زیرا در گزارش های دریافتی در مجموع به نظر می رسد مردم از برخی دستگاه های اجرائی رضایت چندانی ندارند و یا از خدمات ارائه شده رضایت قابل قبولی ندارند که این مسئله نیز می تواند در قالب اجرای دولت الکترونیک حل شود.

وی اظهار کرد: اگر دولت الکترونیک را به معنای ارائه خدمات موردنیاز مردم به صورت الکترونیک بدانیم، در حال حاضر این کار توسط بسیاری از شرکت های بخش خصوصی صورت می گیرد.

فدائی با اشاره به برخی مسائل در زمینه اجرائی کردن دولت الکترونیک افزود: مثل اینکه قرار نیست دولت الکترونیک اجرائی شود و حرف هایی که امروز می زنیم سال قبل هم در جلسه گفته ایم.اگر بخواهیم می توانیم خدمات را الکترونیکی بکنیم اما فکر می کنم اراده و علاقه ای در این زمینه نیست.

استاندار کرمان با اشاره به شناسائی املاک و ساختمان های دولتی بیان کرد: طی ۲۰ روز آینده گزارش شناسائی املاک و ساختمان های مازاد دستگاه های اجرائی و وضعیت مجتمع های اداری در دست احداث شهرستان ها ارائه شود.

فدائی اظهار کرد: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی دو هفته برنامه ای ارائه کند که براساس آن تعدادی اداره، برخی خدمات را به صورت کاملا الکترونیک به مردم ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، "مسعود الهامی" مدیرکل ارتباطات  و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این جلسه گفت: آموزش الکترونیک به دانش آموزان نمونه ای از دولت الکترونیک و هوشمندسازی است.

وی افزود: دولت ۲۳ پروژه اولویت دار به دستگاه های اجرائی ابلاغ کرده که موظف هستند در بستر دولت الکترونیک سرویس بدهند.

الهامی تصریح کرد: اکثر دستگاه های اجرائی نمی توانند خدمت الکترونیک ایجاد و در اختیار مردم قرار بدهند و ما تشکیل خوشه های خدمات دولتی را برای همین پیشنهاد داده ایم.

وی بیان کرد: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۲۶ دستگاه اجرائی آمادگی الکترونیک شدن پیدا کنند(برای تامین زیرساخت ها).

به گزارش ایسنا، در این جلسه اعلام شد: ۱۲ هزار واحد املاک و ساختمان های دولتی در استان کرمان شناسائی شده که باید املاک و ساختمان های مازاد احصاء و درباره آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام


10613671
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است