سیاسی 18:16 - 01 شهریور 1396
حجت الاسلام محسنی اژه ای:
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شهید لاجوردی متعبد به احکام اسلام بود، گفت: شهید لاجوردی برای ارشاد زندانیان با وجود مشغله زیاد بیش از همه افراد وقت می گذاشت.

شهید لاجوردی برای ارشاد زندانیان وقت می گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اژه ای معاون اول قوه قضائیه عصر امروز در نوزدهمین سالگرد شهادت اسدالله لاجوردی گفت: خدا را سپاسگذارم که توفیق دست داد در محضر خانواده شهدا و بزرگان و بسیاری از همکاران قبل و فعلی حضور پیدا کنم. جا داشت برخی اساتید که از زوایای مختلف شخصیت شهید لاجوردی اطلاعاتی داشتند سخنرانی کنند.

وی ضمن گرامی داشت ایام ذی الحجه افزود: ماه ذی الحجه پر برکت است و بعد از ماه رمضان افضل ماههاست. خداوند به این ماه شرافت داده است.

وی با گرامی داشت سالروز شهادت انقلاب و اسلام گفت: از شهید عزیز محسن حججی یاد می کنم که کشور را متحول کرد و به برکت خون این شهید بزرگوار کشور متحول شد.

معاون قوه قضائیه گفت: باید بدانیم نظام و انقلابی که امروز به دست ما رسیده چه خونهایی برایش ریخته شده است، این نظام البته فقط مرهون شهدای ترور و شهدای جنگ نیست بلکه اثرخونی است که از پهلوی زهرای مرضیه و جگر پاره پاره شده امام حسن مجتبی ریخته شد تا اسلام زنده بماند و آرمان های الهی محقق شود.

وی ادامه داد: از سال  59 تا زمان شهادت شهید لاجوردی در خدمت وی بودم. شهید لاجوردی از همان اوایل جوانی که تحصیلات حوزوی و کلاسیک را دنبال می کرد با غیرت و تربیت دینی نسبت به ظلم و ظالم و بی عدالتی و زیرپای گذاشتن ارزشهای الهی حساس بود و مبارزات خود را از همان ابتدا آغاز کرد. از اول تا آخر انقلاب در صراط مستقیم بود در تمام مدت جوانی تا شهادت همیشه دین مدار، متدین، دلسوز، خیرخواه و مجاهد و نسبت به ظالم بسیار سخت بود.

معاون قوه قضائیه گفت: لاجوردی ولایت مدار و به لحاظ دینداری مطیع حکم و امر بود. ممکن بود نقدی داشته باشد اما در عمل ملتزم بود که امروز بسیاری اینگونه عمل نمی کنیم.

وی گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیمی می گیرد که تصمیم آن مطابق قانون است برخی قبول نمی کنیم. اگر مجلس قانونی را تصویب و شورای نگهبان تایید کند اما به ضاعقه سیاسی ما خوش نیاید آن را ابلاغ نمی کنیم. در آغاز انقلاب ممکن بود به دلیل کم تجربی قضات انتقادی به حکمی باشد و شهدی لاجوردی اگر حکمی صادر می شد حتی اگر به آن ایرادی داشت اجرا می کرد.

لاجوردی متعبد به احکام اسلام بود. اینگونه نبود که هر چه از نظر خودش اسلامی بود را اجرا کند و هرچه نبود اجرا نکند، هستند کسانی که آیه صریح قرآن را برایشان می خوانی می گویند قرائت من با شما فرق دارد. برخی کسانی که روزی در این کشور بودند اما امروز در خدمت انگلیس هستند می گفتند قرائت ما از قرآن با شما فرق دارد.

وی گفت: شهید لاجوردی بصیر، تیزبین و جریان شناس بود. این احقاد بدریه و خیبریه که علیه لاجوردی مطرح می کردند به این خاطر بود که وی احتمالا در مقام دادستانی حکم دستگیری یا توقیف کسی را داده بود، کینه ای که علیه وی وجود داشت به خاطر بصیرت و به هدف زدن های او بود که در برابر جرائم کنار نمی آمد.

محسنی اژه ای عنوان کرد: برخلاف آنچه نسبت به شهید لاجوردی می گویند شهید لاجوردی رقیق القلب تر از بسیاری از کسانی بود که دیدم. آنقدر رقیق القلب بود که نمی توانست از کنار اشکی که ریخته شده بود بگذرد.

وی افزود: در شهریور سال 60 بیش از 120 نفر را ترور کردند که یکی از آنها شهید رجایی و باهنر و قدوسی بود. شهید لاجوردی نسبت به همان افراد اگر احساس می کرد فریب خودرن و پشیمان هستند بی تفاوت نبود.

محسنی اژه ای ادامه داد: بارها به بنده و دیگران نصیحت می کرد با کسانی که کم سن و سال هستند و احتمال می دهید فریب خوردن صحبت کنید تا برگردند. شهید لاجوردی نسبت به بیت المال بسیار حساس بود.

وی گفت: شهید لاجوردی برای ارشاد زندانیان با وجود مشغله زیاد بیش از همه افراد وقت می گذاشت. حتی به جای نماز شب تا صبح با زندانی حرف می زد.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: شهید لاجوردی اعتقاد و وابستگی به مال و جاه دنیا نداشت.اگر کسی شهید لاجوردی را نمی شناخت زمانی که وی در زندان حاضر می شد نمی توانست فرقی بین او و زندانیان قائل شود. شهید لاجوردی اجازه نمی داد جوری برای او برنامه ریزی کنند که گرفتار دنیا و مال دنیا شود.

وی گفت: درباره شهید لاجوردی خیلی بی انصافی کردند نسبت هایی را به وی می دادند و حرف هایی را نزد امام و شورای قضایی درباره وی می زدند. شهید لاجوردی کسی بود که برای خدا زیست، کار کرد، صبر کرد و نامهربانی ها را برای خود خرید تا برای خدا با دشمنان اسلام مبارزه کند.

اژه ای گفت:امروز حقیقتا دهه 60 و بسیاری از شخصیت های انقلابی مظلوم ماندند. من از شهید لاجوردی معذرت می خواهم که نتوانستم در افشای چهره منافقین، حفظ بیت المال آنطور که باید به وی تاسی کنم.

وی گفت: در این دنیای مواج طوفانی اگر بر کشتی نجات نشستیم نجات یافته و اگر ننشستیم نابود خواهیم شد.بسیاری از آغاز انقلاب تا به امروز از قطار انقلاب پیاده شدند.


9382923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است