استانی 07:28 - 08 مهر 1399
ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۱۳۴ پرونده برای متخلفان بهداشتی تشکیل و برای رسیدگی به تخلفات تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

ارجاع ۱۳۴ پرونده متخلف بهداشتی از ابتدای بحران کرونا به تعزیرات خاش

علی نقی زاده در تشریح تلاش نیروهای سلامت محیط و کار به مناسبت روز بهداشت محیط در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: کارشناسان گروه سلامت محیط و کار از ابتدای بحران کووید-۱۹ تاکنون به اجرای دقیق و گسترده پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت به صورت تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل در راستای حفظ سلامت عمومی پرداخته اند.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست شوی دستها در سطوح مختلف عمومی، همکاری در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا، حضور و رصد دستورالعمل های بهداشتی در اعیاد گذشته، آزمون های سراسری، ایام محرم و مراسمات سوگواری امام حسین (ع)، بازگشایی مدارس شهری و روستایی، بازدید و تأکید بر ضدعفونی ادارات و مراکز پرتردد و نظارت بر تدفین بهداشتی متوفیان مبتلا در کنار تشدید سایر فعالیتهای نظارتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و مراکز عمومی بخشی از اقدامات روزانه این تیم پرتلاش و سختکوش در جهت حفظ و ارتقای سلامت شهروندان است.

نقی زاده ادامه داد: در این راستا در طول دوره ۷ ماهه این بیماری در شهرستان تاکنون ۴۳۵۵ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۲۶ مورد گشت مشترک با ارگان های ذیربط، ۱۴۱۱ مورد بازدید از اماکن عمومی شامل جایگاه های سوخت، پاساژها، آرایشگاه ها و...انجام شده و در نتیجه آن ۲۶ مورد معرفی ماده ۶۸۸ به دادگاه، ۵۵ مورد اخطار کتبی، ۱۳۴ پرونده معرفی به تعزیرات، پلمپ ۳۱ مرکز متخلف و بیش از ۳۰۰ تن جمع آوری و معدوم سازی مواد غذایی صورت گرفته است.

رییس مرکز بهداشت خاش اظهارکرد: آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ آسایش خاطر شهروندان رخ می نماید، فعالیت مجدانه کارشناسان و مهندسین بهداشت محیط و حرفه ای است که با تلاش شبانه روزی در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت جامعه می کوشند.

انتهای پیام


10739092
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است