استانی 23:42 - 27 دی 1396
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: براساس دستور فرماندار ارومیه، خوابگاه‌های دانشجویی این شهر ساماندهی می‌شود.

خوابگاه های دانشجویی ارومیه ساماندهی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، جعفرصادق امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با تاکید بر ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی در شهر ارومیه اظهار داشت: از سوی دیگر باید شناسایی، جواز و پیگیری مسایل آنها از لحاظ بعد جانمایی و نرخ واگذاری از نظر صنفی انجام شود.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی از وظایف و تکالیف غیرصنفی محسوب شده و برای آنها صدور پروانه مورد نیاز نیست گفت: هم اکنون واحدهای خوابگاهی خصوصی و یا خودگردان مکلف هستند برای واحدی که ارائه خدمت می‌دهند، پروانه صنفی گرفته اما دلیل بر این نیست که از دانشگاه مجوزی اخذ نکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون اتحادیه مربوطه براساس قانون مکلف است که در زمینه تعیین ضوابط و کیفیت خوابگاه، ابعاد و نقش آن و نیز ابراز و تجهیزات مورد نیاز آن از دانشگاه مربوطه استعلام کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی دانشجویان توسط دانشگاه ارومیه ایجاد شود افزود: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: بنابراین اتحادیه مربوطه باید تمامی اطلاعات و پرونده فردی و موقعیت مکانی را تجمیع کرده و در اختیار دانشگاه گذارد تا مراکز علمی بتوانند بانک اطلاعاتی در دست داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تمامی اتحادیه‌ها موظف هستند به هر خوابگاه دانشجویی پروانه و مجوز دهند افزود: از سوی دیگر باید از ضوابط دانشگاه پیروی کرده و برای صدور پروانه پیش از هر اقدام استعلام کنند و دانشگاه نیز شرایط و ضوابط را به عنوان مرجع تخصصی ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعیین استانداردهای ایجاد خوابگاه و تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز است افزود: هم‌اینک باید ضوابطی که توسط دانشگاه و اتحادیه‌ تعریف می‌شود با یکدیگر هماهنگ باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه باید واحدهای صنفی که به غیر از لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش و عرضه سایر کالاها می‌پردازند، از هم تفکیک شوند افزود: در این صورت نظارت افزایش یافته و تخصصی‌تر و منسجم‌تر می‌شود بنابراین باید اتحادیه مستقلی در این زمینه تشکیل شود.


9642576
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است