بین‌الملل 10:27 - 05 خرداد 1398
سیریل رامافوسا به هنگام برگزاری مراسم سوگند به عنوان رییس جمهور آفریقای جنوبی وعده تاسیس یک دوره جدید را داد و اعلام کرد که اقتصاد کشور را ترمیم کرده و با فساد مبارزه خواهد کرد.

رامافوسا به عنوان رییس جمهور آفریقای جنوبی سوگند یاد کرد

به‌ گزارش ‌ایسنا ، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این مراسم سوگند مقامات بیش از ۴۰ کشور در میان ۳۶ هزار نفر شرکت کننده حضور داشتند.

حزب حاکم توانست در انتخابات روز هشتم ماه مه به پیروزی برسد. حزب "کنگره ملی آفریقا" (ANC) توانست با کسب بیش از ۵۷ درصد از آرا پیروز انتخابات شود.

رامافوسا در مراسم سوگند، اعلام کرد: یک عصر جدید در کشور ما آغاز شد. روزهای روشن در آفریقای جنوبی دیده می‌شود. این عصر جدید با امید شروع خواهد شده است. 

وی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که آینده خود را بسازیم.

در این میان یکی از مسایل پیش روی رامافوسا تشکیل کابینه است.

رهبر حزب ائتلاف دموکراتیک، اصلی‌ترین اپوزیسیون آفریقای جنوبی اعلام کرد که می‌خواهد برای ارتقای زندگی مردم آفریقای جنوبی با رامافوسا همکاری کند.

او در این رابطه گفت‌: امروز روز تاریخی در آفریقای جنوبی و مردم این کشور است. اکنون کار ما این است که اصلاحاتی را در کشور انجام دهیم. ما با رییس جمهور تا زمانی که از مردم کشور حمایت کند، همکاری خواهیم کرد.

انتظار می‌رود تا چند روز آینده رامافوسا کابینه خود را معرفی کند.

در مراسم سوگند بیش از ۲۵۰۰ پلیس برای تامین امنیت حضور داشتند.

انتهای پیام


10136677
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است